  • 1. Data: 2007-10-06 20:24:29
    Temat: Rozliczenie km. w samochodzie?
    Od: "periczapla" <p...@o...pl>

    Bardzo proszę wytłumaczcie mi w jaki sposób mam rozliczyć przejazd
    samochodem osobowym np. odcinek 100 km (co przez co mnożyć a co dzielić i na
    jaką kwotę muszę mieć rachunek za paliwo) ?

    bardzo dziękuję za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2007-10-07 08:45:14
    Temat: Re: Rozliczenie km. w samochodzie?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    periczapla wrote:
> [...]
    > samochodem osobowym np. odcinek 100 km (co przez co mnożyć a co
    > dzielić i na jak? kwotę muszę mieć rachunek za paliwo) ?

    Oto sugestie (zapewne nie wszystkie)

    - kto jest właścicielem
    - kto użytkownikiem
    - czy osoby fizyczne czy prawne
    - czy jest relacja służbowa pomiędzy użytkownikiem,
    a właścicielem
    - czy jazdy lokalne czy zamiejscowe
    - czy samochód jest środkiem trwałym i u kogo
    - jaka jest pojemność skokowa silnika
    - jaki sposób rozliczenia podatków

  • 3. Data: 2007-10-07 12:19:50
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    przemnozyć 100 km przez oficjalny ryczałt (to cos ok. 0.7 PLN/km) i koniec
    (wystarczy to wpsiac na formularzu delegacji).
    W niektórych firmach wymagaja jeszcze karty drogowej
    t.j. kartki z wykazem jazdy = piszesz np.
    data/godz z A do B = np.40 km
    data/godz jazda pod mieście A = np. 20 km
    data/godz z B do A np. 40 km
    razem 100 km

  • 4. Data: 2007-10-07 12:21:23
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    własność samochodu nie jest ważna (nie musi to byc Twój samochód)
    niektóre firmy wymagają wpisania numeru rejestracyjnego samochodu i
    pojemności
    (stawka ryczałtu zależy od pojemności)

  • 5. Data: 2007-10-07 13:54:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:
> [...]
    > a właścicielem
    > - czy jazdy lokalne czy zamiejscowe
    > - czy samochód jest środkiem trwałym i u kogo

    właścicielem jest osoba fizyczna, użytkownikiem jest ta sama osoba, nie
    istnieje relacja służbowa pomiędzy tymi osobami, jazdy zamiejscowe, pojazd
    nie jest środkiem trwałym, pojmność samochodu 1400 cm, sposób rozliczania -
    książka

    To masz standardowe rozliczenie wg ewidencji przebiegu.
    A konkretnie tak:
    do kosztów możesz zaliczyć wydatki na eksploatację samochodu
    (na podstawie dokumentów zakupu) do wysokości limitu
    wynikającego z kilometrówki.

    Czyli na koniec miesiąca:
    100km x 0,7846=78,46 to jest limit kosztów
    i tylko tyle możesz zaliczyć z wydatków do kosztów.
    Na wydatki (paliwo) musisz mieć normalną fakturę.
    Jak nie masz faktury, to nie masz wydatków.
    Prowadzisz ewidencję przebiegu.
    Poczytaj sobie o tym.
    Gdziekolwiek:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=+pojazdu+ewidenc
    ja+przebiegu&lr

  • 6. Data: 2007-10-07 13:56:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Kozlowski wrote:

    > własność samochodu nie jest ważna (nie musi to byc Twój samochód)

    Czyżby tak samo rozliczało się samochód będący własnościa
    np spółki i własny?