  • 1. Data: 2007-10-06 19:21:15
    Temat: Import a zwolnienie z VAT i kasa fiskalna
    Od: "Bastard" <m...@t...pl>

    Witam
    1. Zasięgnąłem informacji, iz importując towary, automatycznie staję się
    VATowcem i nie mogę skorzystać ze zwolnienia podmiotowego? (obrót do 10tys
    Euro).
    Czy te zwolnienie obwiązuje do momentu wystawienia pierwszej faktury VAT?
    Będę sprzedawał głównie osobom fizycznym.
    2. Czy będę musiał mieć kasę fiskalną? Firma będzie na KPiR. Sprzedaż
    wysyłkowa. Klienci będą płacili na konto przelewem lub za pośrednictwem
    poczty. Wyczytałem, iż:
    Jeżeli płatności dokonywane są w całości za pośrednictwem poczty lub banku
    na rachunek bankowy podatnika, obowiązek ewidencjonowania w formie kasy
    fiskalnej nie wystąpi pod warunkiem, że z ewidencji i dowodów
    dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
    transakcji zapłaty dotyczyły. W innym przypadku wystąpi obowiązek
    ewidencjonowania na zasadach ogólnych.

    Jak to w koncu jest?