  • 1. Data: 2002-03-20 06:23:41
    Temat: Rozliczenie małżonków - problem
    Od: "Archangell" <A...@t...pl>

    Problem:

    Mąż osiagnął dochód z tytułu renty w wysokości 5 881,66 zł
    Podatek od dochodu 624,26 zł
    Skłądka na ubezpieczenie zdrowotne 455,81 zł
    Zaliczka na podatek pobrana 167,90 zł
    Podatek należny 168,50 zł
    Do zapłaty jeszcze 0,60 zł.

    Ale teraz jeśli rozliczyć wspólnie małżonków gdy żona
    jest bezrobotna i nie osiagnęła żadnego dochodu otrzymujemy (?):

    Podstawa opodatkowania 5881,66 / 2 = 2941 zł
    Podatek 65,55 x 2 = 131,10 zł (kwota nie podlegająca opodatkowaniu = 2596
    zł)
    I mam teraz kwiatek w postaci skłądki na ubezpieczenie
    zdrowotne wyższej niż podatek 455,81 zł.
    A picie jest napisane że ta kwota nie może być wyższa
    i co z tym zrobić?
    Czy moje rozumowanie jest błędne

  • 2. Data: 2002-03-20 14:13:25
    Temat: Re: Rozliczenie małżonków - problem
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Użytkownik "Archangell" <A...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Podstawa opodatkowania 5881,66 / 2 = 2941 zł
    > Podatek 65,55 x 2 = 131,10 zł (kwota nie podlegająca opodatkowaniu = 2596
    > zł)
    --------------------
    W/g mojego wyliczenia 2941 * 19 % - 493,32
    wychodzi 65,47 *2 =130,94

    > I mam teraz kwiatek w postaci skłądki na ubezpieczenie
    > zdrowotne wyższej niż podatek 455,81 zł.
    > A picie jest napisane że ta kwota nie może być wyższa
    > i co z tym zrobić?
    W pozycje 111 wpisujesz 130,94
    W pozycję 112 wpisujesz 130,94
    W pozycje 116 wpisujesz 0
    W pozycję 120 0
    W pozycje 121 zapłacony podatek
    I tym sposobem zapłacony podatek jest nadpłatą
    Jolka