  • 1. Data: 2006-04-07 12:27:46
    Temat: Rozliczenie podatków - Wielka Brytania
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello All,

    Przekopałem dość intensywnie w poszukiwaniu podstaw prawnych
    dotyczących podwójnego opodatkowania. Znalazłem jedynie ustawę z 1978
    roku - oczywiście w Sejmie w ISIP jej nie ma.
    Interesuje mnie słynna sprawa diet 30*32 funty - kiedy i jaką ustawą
    to zmieniono. Nie mam już pomysłów, jak tego szukać :-(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2006-04-07 12:35:33
    Temat: Re: Rozliczenie podatków - Wielka Brytania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello All,
    >
    > Przekopałem dość intensywnie w poszukiwaniu podstaw prawnych
    > dotyczących podwójnego opodatkowania. Znalazłem jedynie ustawę z 1978
    > roku - oczywiście w Sejmie w ISIP jej nie ma.
    Jest. Sam ją tam znalazłem.

    > Interesuje mnie słynna sprawa diet 30*32 funty - kiedy i jaką ustawą
    > to zmieniono. Nie mam już pomysłów, jak tego szukać :-(
    Ustawa o podatku dochoodwym od osób fizycznych.
    Zmiana była w 2004 roku jak pamiętam.
    Dopisano końcówkę: max 30 dni.
    W kwietniu 2004 z mocą od 1 stycznia po prostestach studentów dopisano:
    nie dotyczy stypendiów.

    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:

    20) część dochodów osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, przebywających
    czasowo
    za granicą i uzyskujących dochody ze stosunku pracy, z wyjątkiem
    wynagrodzenia uzyskiwanego przez członka służby zagranicznej,
    w wysokości stanowiącej równowartość diety z tytułu podróży służbowych
    poza granicami kraju, określonej w przepisach w sprawie wysokości oraz
    warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu
    w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu
    podróży służbowej poza granicami kraju, za każdy dzień, w którym była
    wykonywana praca; zwolnienie dotyczy dochodów nieprzekraczających
    rocznie równowartości trzydziestu diet, z zastrzeżeniem ust. 15,

    23a) część dochodów osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, przebywających
    czasowo
    za granicą i uzyskujących dochody z tytułu:
    a) stypendiów - w wysokości stanowiącej równowartość diety z tytułu podróży
[...]
    kraju, za każdy dzień, w którym było otrzymywane stypendium,

  • 3. Data: 2006-04-07 13:31:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    > Jest. Sam ją tam znalazłem.

    Jest na liście - nie ma PDFa :-(

    > Ustawa o podatku dochoodwym od osób fizycznych.
    > Zmiana była w 2004 roku jak pamiętam.
    > Dopisano końcówkę: max 30 dni.

    Za to - dzięki - szukałem w niewłasciwym miejscu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl