  • 1. Data: 2002-04-09 10:45:53
    Temat: Rozliczenie wspólnie z żoną - PIT37
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Jeżeli tylko mąż osiąga dochody w ciągu roku a jego żona nie pracuje, to czy
    mogą oni się rozliczać wspólnie ?
    Osiaga się przez to zwrot 493 zl i 32 gr (odejmuje się kwotę zwolnioną z
    podatku od "dochodów" żony).
    Czy to jest legalne ?

    Jack

  • 2. Data: 2002-04-09 10:59:28
    Temat: Re: Rozliczenie wspólnie z żoną - PIT37
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > Jeżeli tylko mąż osiąga dochody w ciągu roku a jego żona nie pracuje, to
    czy
    > mogą oni się rozliczać wspólnie ?

    Tak.
    > Osiaga się przez to zwrot 493 zl i 32 gr (odejmuje się kwotę zwolnioną z
    > podatku od "dochodów" żony).
    > Czy to jest legalne ?

    W tym połowa uroku wspólnego opodatkowania. Druga połowa dla tych, których
    niepracująca żona "ściąga" w niższy próg podatkowy.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-04-09 13:29:45
    Od: "Anna Sikora" <f...@p...WYCIEP-TO.pl>

    > W tym połowa uroku wspólnego opodatkowania. Druga połowa dla tych, których
    > niepracująca żona "ściąga" w niższy próg podatkowy.

    Zdażają się też mężowie, którzy "ściągają" dochody swoich żon.

    Basia Muzyka

  • 4. Data: 2002-04-09 13:41:19
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > Zdażają się też mężowie, którzy "ściągają" dochody swoich żon.
    >
    > Basia Muzyka

    Przepraszam. Moja wypowiedź pod żadnym pozorem nie miała mieć
    seksistowskiego podtekstu. Pytanie dotyczyło niepracującej żony.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-04-09 16:09:05
    Od: "Red" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Tez mam pytanie odnosnie tego tematu.
    Prowadze dzialalnosc gospodarcza opodatkowana w formie karty podatkowej
    Czy zona moze rozliczac sie wspolnie ze mna ?
    Dodam ze zona pracuje calkiem w innym zakladzie pracy.
    Red

  • 6. Data: 2002-04-09 20:13:29
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze a...@p...onet.pl:

> [...]
    > Czy zona moze rozliczac sie wspolnie ze mna ?
    > Dodam ze zona pracuje calkiem w innym zakladzie pracy.

    NIe, chyba że przez cały rok nie osiągniesz przychody z karty podatkowej,
    czyli jeżeli w praktyce będziesz miał przez cały rok DG zawieszoną.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej