  • 1. Data: 2015-03-09 17:20:52
    Temat: Różnice kursowe
    Od: j...@g...com

    Ze Skrillem (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe) jest
    podobnie jak w przypadku PayPalla, tzn. moim klienci (osoby fizyczne nieposiadające
    własnej działalności) wpłacają pieniądze w różnych walutach, Skrill przemienia to na
    dolary i wpłaca W DOLARACH na moje konto na Skrillu prowadzone W DOLARACH. Ja (polski
    przedsiębiorca) te pieniądze w dolarach mogę sobie w każdej chwili przelać na mój
    firmowy rachunek bankowy prowadzony W ZŁOTYCH, ale ustaliłem, że będę robił to zawsze
    10 dnia kolejnego miesiąca (czyli np. 10 marca za dolary zarobione w lutym). Czy
    wobec tego poniższe przykładowe wyliczenia różnicy kursowej są prawidłowe (dla
    uproszczenia obliczeń ograniczyłem się tylko do dwóch ostatnich dni miesiąca)?

    27 luty = transakcje z tego dnia wyniosły 100$ (tzn. uzbierało się na koncie Skrill
    tego dnia 100$), wpisałem je do ewidencji sprzedaży bezrachunkowej tego dnia w kwocie
    350 zł (100$ * 3.5 - kurs dolar-złoty z POPRZEDNIEGO dnia)
    28 luty = transakcje z tego dnia wyniosły 100$ (tzn. uzbierało się na koncie Skrill
    tego dnia 100$), wpisałem je do do ewidencji sprzedaży bezrachunkowej tego dnia w
    kwocie 360 zł (100$ * 3.6 - kurs dolar-złoty z POPRZEDNIEGO dnia)
    28 luty (ostatni dzień miesiąca) wpisałem do KPiR 710 zł (350 zł + 360 zł) na
    podstawie ewidencji sprzedaży bezrachunkowej z miesiąca lutego
    W dniu 10 marca przelałem na swój firmowy rachunek bankowy 800 zł (200$ zarobionych w
    lutym * 4 - kurs dolar-złoty z TEGO dnia)
    Różnica kursowa:
    800 zł - (350 zł + 360 zł) = 800 zł - 710 zł = 90 zł (przychód)