  • 11. Data: 2004-05-25 10:46:38
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

> [...]
    > wielokrotnie w poprzednim roku w ramach buzliwych
    > dyskusji) wychodzi na to, ze rozpoczac dzialalnosc mozna
    > kiedy sie zechce (data wpisu w Urzedzie Miasta to jest
    > jedynie PLANOWANA data rozpoczecia dzialalnosci).
    >
    > W kazdym badz razie, rada abys nie rejestrowal sie jeszcze
    > w US i nie podawal TAM zadnych dat. Bo nasz kochany ZUS,
    > potrafi interpretowac Twoje rozpoczecie dzialalnosci z data
    > wpisu z US. Wiec tak dlugo jak masz sam wpis w Urzedzie
    > Miasta - to malo kogo interesuje co i kiedy robisz. Jak sie
    > zapiszesz jako wielbiciel US, to i ZUS bedzie chcialo abys

    ok dzięki za info US narazie i tak omijam z daleka wiec nia mam problemu z
    ZUSem

  • 12. Data: 2004-05-25 18:48:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2004, lvik wrote:
    [...]
    >+ No tak tylko zboczyliśmy z tematu chodzi mi o to czy to ze mam zgloszana
    >+ dzialalnosc rozpoczecie 1.06 czy musze zmienic w Urzedzie Miasta datę
    >+ rozpoczecia dzialalnosci skoro wiem ze do 1.09 nie rusze, chcę uniknąć
    >+ zbędnych kosztów

    Jakbyś tak przejrzał groups.google na interesujący temat, to znajdziesz
    m.in. kilka moich wypowiedzi. Zastrzegam iż moje "opóźnienie" było
    krótsze w proporcji do twoich planów :) ale... ale po przesłuchaniu kogo
    można było i poczytaniu przepisów dokładnie tak zrobiłem - zacząłem
    później niż miałem zadeklarowane we wpisie.
    Powiem ci że ZUS... sam się odezwał :), prawdopodobnie "zbierają"
    (przynajmniej u mnie) dane z UM - a być może UM im "zapodaje" (zresztą
    bez znaczenia, dane dotyczące DG są jawne).
    Wyjaśnienie (telefoniczne !) dotyczące faktu iż zaczynam później
    "łyknęli" z komentarzem: "acha" :)
    Natomiast podkreślany to szczegół żeby data rozpoczęcia DG podawana
    w US i ZUS była ta sama IMO jest jak najbardziej istotny :)
    W obu przypadkach masz kilka dni czasu PO rozpoczęciu DG (chyba
    po 7 dni w obu przypadkach) - z UWAGĄ NA VAT, bo VATu to nie dotyczy !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)