  • 11. Data: 2005-05-11 23:14:59
    Temat: Re: Rozszerzenie działalności?
    Od: "Gumbi" <g...@U...pl>

    > Ale ty chyba nie zadałeś sobie trudu spytania googla. Na pytanie
    > o "firmanctwa firmanctwo" i dodatki w stylu "zarzut wyrok" :> i podobne
    > zapodaje np:

    No przyznaję ze nie wpadło mi do głowy zestawić tego typu słów w
    wyszukiwarce ;)) Kurcze szkdoa ze to tak pokrętnie wyglada, wyjdzie więc na
    nielegalne i sobie chyba daruje, bo jakbym chcial żeby takie było to w ogóle
    bym nie pytał i nic nie zakładał, żadnej działalności... Bardziej liczyłem
    ze to bedzie wyglądać tak, ze ta osoba (znajomy z rodziny :P )rozszerzy
    sobie działność, ale będzie to zlecać mi i płacić za to cały zysk jedynie
    bez kwoty jaka musi iść na podatki :)) Ale to byłby tylko nasz punkt
    widzenia a dla nich "firmactwo", szczerze mówiac pierwsze słyszę to
    określenie. Mówi się trudno, dzięki za uświadomienie...

    > Rozumiem że masz mnie w killfile ? ;)

    Odkąd mam neta tylko 2 osoby były temu bliskie ale jednak ich tam nie
    wruciłrm, i Ty na razie tymbardziej nie zasłużyłeś ;)

    > Sprawdź jednak ile można za firmanctwo dostać ;) (niezależnie od
    > innych zarzutów, "pociągnięcia" przez ZUS o ew. zaległe składki itp).
    > Przecież chcesz działać *we własnym imieniu* - i tylko "odpalać"
    > 'znajomemu' (to że rodzina jest bez znaczenia) 'działkę'.
    > Czyli postawić polski porządek prawny na głowie :]

    Wole darować sobie zawał i nie sprawdzać, za to w ogóle z tego zrezygnować,
    a polski porządek prawny z tego co wiem to już na głowie jest ;)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    G.

  • 12. Data: 2005-05-12 15:50:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 May 2005, Gumbi wrote:
    [...]
> [...]
    >+ sobie działność, ale będzie to zlecać mi i płacić za to cały zysk jedynie
    >+ bez kwoty jaka musi iść na podatki :))

    Ale tak *może* być.
    Czego *nie może* być - to tego że "ty" będziesz cokolwiek robił
    jako "ty" :)
    Koncept że "wezmę pieniądze i jemu odpalę na podatki" odpada.
    *ON* weźmie pieniądze, weźmie na podatki - i resztę ci da.
    To by uszło.
    Za "obrót papierami" będzie coś chciał :) - i jak ów element
    "pasujący do grupy pl.*.foto" :) jest mu znany to jeszcze
    zechce się jakoś zabezpieczyć. Żeby nie zostać z dobrym słowem
    (od ciebie) i klientem który ma roszczenia gwarancyjne (do
    niego :>).
    To tak w skrócie :)

    >+ a dla nich "firmactwo", szczerze mówiac pierwsze słyszę to
    >+ określenie.

    Wyobraź sobie iż ktoś "załatwi" założenie DG na twoje nazwisko.
    Nie wiem - wyjedziesz... pełnomocnictwo ogólne komuś dasz...
    I będzie "na twoją firmę" robił przekręty :>
    Chyba jasne że MUSI istnieć jakiś przepis karny ZABRANIAJĄCY
    takiego działania "na kogoś ale we własnym imieniu" - nie ??

    >+ > Rozumiem że masz mnie w killfile ? ;)
    >+
    >+ Odkąd mam neta [...]

    :)
    Chodzilo mi o to że nie pofatygowałeś się do googla z owym
    "firmanctwem". Nie chodzi o to żeby *nie robić* umów "osobistych"
    *u* (albo: "w firmie") znajomego. Tylko żeby skojarzyć czego
    robić NIE WOLNO !
    A nie wolno występować jako "czyjaś firma" *samemu* - tak
    jak dałeś perfekcyjny przykład ze "swoją" pieczątką :)
    Oczywiście *jako pracownik* (albo inny wykonawca) można
    i pieczątkę mieć :) - ale nie jako "firma Kowalski W" kiedy
    się firmy *nie ma*.
    "Firma X.Y.Z., Kowalski W. clean manager consultant" ;)
    to co innego :) - oczywiście dla DG OF w X.Y.Z jest
    również nazwisko właściciela DG !
    Czyli przykładowo:
    "Czyszczenie szyldów Jan Nowak, Kowalski W. clean manager consultant"
    to już IMHO "prawowita" pieczątka :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)