  • 1. Data: 2007-06-08 15:54:31
    Temat: Ryczałt bez VATu a eksport poza Unię (Norwegia)
    Od: p...@g...com

    Dzień dobry!

    Jestem na ryczałcie i chcę sprzedać towar (tekstylia oraz materiały
    biurowe) do Norwegii.
    Czy dodatkowo nie będąc VATowcem są na mnie lub odbiorcę w Norwegii
    nałożone jakieś obostrzenia? Rozumiem, że będąc VATowcem przy
    eksporcie i tak przyjmowałbym zerową stawkę VAT, więc nie płacąc VATu
    mogę wystawiać rachunki zupełnie jak dotychczas?
    A'propos rachunków: czy mogą mieć taką formę jak dla odbiorcy w
    Polsce?
    Czy na ryczałtowców i nie-VATowców nałożone są jakieś specjalne taryfy
    celne czy nie ma to znaczenia?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2007-06-08 16:28:41
    Temat: Re: Ryczałt bez VATu a eksport poza Unię (Norwegia)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2007 o 17:54:31 <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Polsce?
    > Czy na ryczałtowców i nie-VATowców nałożone są jakieś specjalne taryfy

    Jak to mówi Gotfryd - "piszę z głowy czyli z niczego":
    sprzedajesz jak normalnie, a VAT płaci nabywca, jeśli jest VATowcem.
    Jeśli nie jest, to pewnie obie strony korystają ze zwolnienia.

  • 3. Data: 2007-06-08 21:19:05
    Od: p...@g...com

    On 8 Cze, 18:28, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
    > Jak to mówi Gotfryd - "piszę z głowy czyli z niczego":
    > sprzedajesz jak normalnie, a VAT płaci nabywca, jeśli jest VATowcem.
    > Jeśli nie jest, to pewnie obie strony korystają ze zwolnienia.

    Dziekuje! :)
    Stawki celne tez jak dla "normalnych"?

  • 4. Data: 2007-06-08 22:18:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Jun 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]

    Zastrzegam: nie wiem. Jednak to jest eksport.

    > Jak to mówi Gotfryd - "piszę z głowy czyli z niczego":
    > sprzedajesz jak normalnie, a VAT płaci nabywca, jeśli jest VATowcem.

    Nie uznałeś aby Norwegii za członka UE? ;)
    Owszem, są "stowarzyszeni" i wiele regulacji unijnych działa (!), ale
    do Unii Celnej NIE WESZLI!
    IMO oznacza to że mamy "normalny eksport".

    Zaraz... gooogle... mamy:
    http://www.amb-norwegia.pl/policy/europe/policy/poli
    cy.htm

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-06-08 22:49:57
    Od: p...@g...com

    On 9 Cze, 00:18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > do Unii Celnej NIE WESZLI!
    > IMO oznacza to że mamy "normalny eksport".

    Czyli wychodzi na to, ze - jak z kazdym czlonkiem EFTA - sprzedaz
    towarow do Norwegii nie jest oblozona clem dla nikogo? :)

  • 6. Data: 2007-06-08 23:07:48
    Od: p...@g...com

    Hmmm... ale w zwiazku z tym mam kolejna watpliwosc, bowiem spedytor
    kaze mi wypelnic formularz SAD i zrobic odprawe celna. Teraz to juz
    zdurnialem.

  • 7. Data: 2007-06-09 04:57:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Hmmm... ale w zwiazku z tym mam kolejna watpliwosc, bowiem spedytor
    > kaze mi wypelnic formularz SAD i zrobic odprawe celna. Teraz to juz
    > zdurnialem.

    "Zakres Porozumienia EOG nie obejmuje Unii Celnej"

  • 8. Data: 2007-06-09 07:41:50
    Od: p...@g...com

    On 9 Cze, 06:57, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > "Zakres Porozumienia EOG nie obejmuje Unii Celnej"

    Hmmm...
    Co sie kloci z kolei z tym:
    http://www.business.gov.pl/Regulacje,w,zakresie,impo
    rtu,,eksportu,towarow,i,uslug,,taryfy,celne,,regulac
    je,UE,55.html

    I z tym, ze znalazlem kurierow, ktorzy nie wymagaja mimo wszystko
    odprawy celnej dla przesylek do Norwegii. Zaraz oszaleje :)

  • 9. Data: 2007-06-09 07:47:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Hmmm...
    > Co sie kloci z kolei z tym:
    > http://www.business.gov.pl/Regulacje,w,zakresie,impo
    rtu,,eksportu,towarow,i,uslug,,taryfy,celne,,regulac
    je,UE,55.html

    A konkretnie z czym się kłóci?
    Możesz zacytować co budzi Twoje wątpliwości.

  • 10. Data: 2007-06-09 07:55:31
    Od: p...@g...com

    On 9 Cze, 09:47, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    ortu,,eksportu,tow...

    > A konkretnie z czym się kłóci?
    > Możesz zacytować co budzi Twoje wątpliwości.

    Z tym:
    "Handel pomiędzy Polską a pozostałymi krajami UE oraz krajami EFTA
    oprócz Szwajcarii (razem tworzącymi Europejski Obszar Gospodarczy/EOG)
    jest wolny i nie jest obłożony cłem. W stosunku do krajów spoza EOG w
    Polsce obowiązuje wspólna unijna taryfa celna."

    ...to znaczy formalnie nie jest to Unia Celna, ale w praktyce clo nie
    obowiazuje. Wiec juz nie wiem, jak jest. I skoro handel z Norwegia nie
    jest oblozony clem, to dlaczego kaza mi robic odprawe celna?