  • 1. Data: 2006-01-08 15:17:42
    Temat: Ryczałt - stawki obrotu do zwolnienia z vat, dokumentacja koszt
    Od: "Łukasz R" <j...@g...pl>

    Witam!

    Mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą (sprzedaż towarów na allegro).
    Mam pytanie odnoście opodatkowania ryczałtem. Jeżeli dobrze ruzumuje płaciłbym
    3% podatku od całkowitych obrotów. Mam jeszcze dwa pytania:

    1. Jakiej sumy obrotów nie moge przekroczyć w roku aby muc być zwolnionym z VATu?

    2. Czy musze posiadać dokumenty potwierdzające ponoszenie kosztów jeżeli w
    ryczałcie tych kosztów sie nie wykazuje?

  • 2. Data: 2006-01-08 17:42:38
    Od: "Langi" <l...@...pl>

> [...]
    > płaciłbym
    > 3% podatku od całkowitych obrotów. Mam jeszcze dwa pytania:

    dokladnie tak, pamietaj ze do obrotu wlicza sie rowniez koszt przesylki,

    > 1. Jakiej sumy obrotów nie moge przekroczyć w roku aby muc być zwolnionym
    > z VATu?

    limit na rok 2006 jest 39200 obliczasz go proporcjonalnie (wazne! do dni
    prowadzonej DG) czyli dzielisz sobie 39200 / 365 i to co wyjdzie mnozysz
    razy ilosc dni prowadzenie DG.

    > 2. Czy musze posiadać dokumenty potwierdzające ponoszenie kosztów jeżeli w
    > ryczałcie tych kosztów sie nie wykazuje?

    trzeba miec dokumenty zakupu towaru, moga byc to fvat, paragony, ew. dowody
    wewnetrzne.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-01-08 19:02:25
    Temat: Re: Ryczałt - stawki obrotu do zwolnienia z vat, dokumentacja ko
    Od: "Lukasz R" <j...@N...gazeta.pl>

    > limit na rok 2006 jest 39200 obliczasz go proporcjonalnie (wazne! do dni
    > prowadzonej DG) czyli dzielisz sobie 39200 / 365 i to co wyjdzie mnozysz
    > razy ilosc dni prowadzenie DG.

    Rozumiem ze pod uwagę bierze się ogólne obroty w roku, a nie np wylicza sie
    limity na dzień czy miesiąc.

    Czyli w takiej sytuacji nie jestem zobowiązany też do posiadania kasy fiskalnej?

    > trzeba miec dokumenty zakupu towaru, moga byc to fvat, paragony, ew. dowody
    > wewnetrzne.

    Ok dzieki...

  • 4. Data: 2006-01-09 12:56:29
    Od: "danusia" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Lukasz R" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sie
    > limity na dzień czy miesiąc.
    >
    > Czyli w takiej sytuacji nie jestem zobowiązany też do posiadania kasy

    Kasa fiskalna dla rozpoczynających działalność - 20.000,-

    Pozdrawiam.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0601-3, 2006-01-06
    Przetestowano na: 06-01-09 13:56:32

  • 5. Data: 2006-01-09 21:25:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Jan 2006, Langi wrote:

    > razy ilosc dni prowadzenie DG.

    ...wKwestiiFormalnej: prowadzenia sprzedaży.

    Dyskusja (długaśna) była kilka(naście) miesięcy temu, IMHO przepis jest
    głupio napisany ale USy mają rację: liczy się okres *sprzedaży* a nie
    prowadzenia DG, bo Sejm tak napisał ... a Senat i prezydent podpisali.
    Oczywiście chodzi o "sprzedaż w rozumieniu VAT", niemniej często efekt
    jest ten sam: żeby ktos się nie zdziwił jak US mu "skróci termin" licząc
    go od dnia powstania pierwszego obowiązku podatkowego...
    Ja rozumiem że na allegro aukcje niekoniecznie trwają długo :), ale...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)