  • 1. Data: 2004-02-23 23:30:30
    Temat: Rząd ma plan oszczędności na ubezpieczeniach społecznych
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    Przedsiębiorcy powinni płacić wyższe składki na ubezpieczenie społeczne
    - uważa rząd. Oczekuje, że ten pomysł (...) pozwoli oszczędzić ponad 3
    mld zł już w przyszłym roku
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,19276
    49.html

    oszczędzać (słownik języka polskiego)
    1. zbierać pieniądze na określony wydatek

    czyli wszystko się zgadza, szkoda jednak, że rząd nie wziął pod uwagę
    innych znaczeń słowa "oszczędzać" np.
    - nie robić komuś nic złego, powstrzymywać się od sprawiania komuś
    przykrości
    - ograniczać się w korzystaniu z czegoś; żyć, nie trwoniąc pieniędzy
    - używać czegoś rzadko, ostrożnie, tak, by tego nie zniszczyć; szanować

    szczegóły:
    W przypadku przedsiębiorców rozliczających się według stawek PIT przy
    ustalaniu podstawy opodatkowania brany będzie pod uwagę dochód
    uzyskiwany z DG (...) Będą musieli zadeklarować:
    * 90 proc. przeciętnego wynagrodzenia, jeśli ich dochód z działalności
    gospodarczej wyniósł 25 tys. zł;
    * 120 proc. przeciętnego wynagrodzenia, gdy ich dochód wyniósł ponad
    32,6 tys. zł.

    przedsiębiorcy, którzy płacą CIT lub ryczałt, będą musieli zadeklarować
    jako podstawę do oskładkowania:
    * nie mniej niż 90 proc. przeciętnego wynagrodzenia, jeśli w poprzednim
    roku kalendarzowym zapłacili 4,75 tys. zł podatku;
    * nie mniej niż 120 proc. przeciętnego wynagrodzenia, gdy zapłacili 6,19
    tys. zł podatku.

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 2. Data: 2004-02-24 00:40:04
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    bromden wrote:
    > Przedsiębiorcy powinni płacić wyższe składki na ubezpieczenie
    > społeczne - uważa rząd. Oczekuje, że ten pomysł (...) pozwoli
    [...]

    Buhahahaha, to juz niedlugo nawet 1-osobowa DG trzeba bedzie rejestrowac
    na jakiejs Slowacji lub sie decydowac na szara strefe u nas :))). Podoba
    mi sie pomysl rzadu, tylko jakos malo ambitne te stawki. Dlaczego 90 i
    120? Ja uwazam, ze przedsiebiorcy powinni placic 100 i 150%. :)).

    marekz

  • 3. Data: 2004-02-24 09:46:32
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    jeżeli nie zwiększą jednocześnie płacy minimalnej to trzeba będzie się
    zatrudnić na pół etatu za 800 i płacić ZUS ok 500zł lub pracować na
    zlecone a 36 zł/miesiąc i płacić ZUSowi grosze (#$%^@)

    andy_nek