  • 1. Data: 2007-04-11 20:56:46
    Temat: Sankcje za składanie deklaracji VAT kwartalnych zamiast miesięcznych
    Od: "paszczak" <p...@o...pl>

    witam

    mój problem polega na tym, że jako mały podatnik miałem prawo do
    składania deklaracji VAT kwartalnie z czego korzystałem. w 2004 roku
    przekroczyłem obroty upoważniające mnie do takiej możliwości (biuro
    podatkowe wzięło pod uwagę tylko obroty netto a nie tak jak zmieniła
    się ustawa powiekszone o podatek Vat) i również w 2005 były składane
    deklaracje kwartalne i platosci jak w zegarku 25-go nastepnego
    miesiaca po uplywajacym kwartale. ostatnio mialem kontrole gdzie US
    wykryl ta nieprawidlowosc rozbijac VAT za caly rok z kwartalow na
    miesiace. Dzisiaj widzialem protokol i wlos mi sie zjerzyl bo
    stwierdzaja tam ze US wymierzy mi kare w wysokosci 30% niezaplaconego
    podatku VAT od niezlozonych deklaracji + oczywiscie odsetki. Czy maja
    do tego prawo? nie nastapilo przeciez uszczuplenie podatku a tylko
    przesuniecie zaplat w czasie o 1-2 miesiace (jeden ostatni miesiac w
    kwartale byl placony w tej sytuacji prawidlowo). Czy w tej sytuacji US
    nie powinien tylko ukarac mandatem np 500 zl za kazda niezlozona
    deklaracje + odsetki od nieterminowych wplat? przeciez nie chcialem
    uchylic sie od zaplaty podatku a oni chca mnie potraktowac jak
    przestepce. POMOCY