  • 1. Data: 2004-06-04 22:11:53
    Temat: Siec osiedlowa i VAT
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Naszla mnie taka drobna watpliwosc. Odnosze wrazenie, ze od 1 maja sieci
    osiedlowe organizowane przez zapalencow podchodza pod ustawe VAT.
    Chodzi mi dokladnie o takie sieci, gdzie poza dzieleniem sie laczem, ktos
    postawil router i go administruje, sa konta poczty elektronicznej, serwer
    www itd...

    Generalnie brzydko to pachnie swiadczeniem nieodplatnych uslug (pomijam
    teraz inne problemy jakie maja takie sieci).

    Czy uwazacie, ze dobrze mi sie wydaje? Co wiecej, o ile do tej pory mozna
    bylo uniknac zakladania Stowaryszenia, to obecnie z uwagi na kolejny czynnik
    ryzyka jest to nieuniknione.

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 2. Data: 2004-06-05 10:32:04
    Temat: Re: Siec osiedlowa i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jun 2004, Lukasz Goralczyk wrote:
    [...]
    >+ Co wiecej, o ile do tej pory mozna
    >+ bylo uniknac zakladania Stowaryszenia

    Sprzeciw. W mysl łańcuszka wniosków z .prawo potrzebny jest ktos kto
    uzyska wpis (zgłoszenie) o udostępnianiu Internetu. OF bez DG go
    nie dostanie :)

    >+ to obecnie z uwagi na
    >+ kolejny czynnik ryzyka jest to nieuniknione.
    ^^^^^^^

    A co ci za różnica ile tych "czynników" jest ? ;)
    Tak i tak było nielegalnie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-06-05 11:00:45
    Od: Bartłomiej Duda <b...@b...scene.pl>

    Lukasz Goralczyk <l...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > bylo uniknac zakladania Stowaryszenia, to obecnie z uwagi na kolejny czynnik

    Tzn mi sie wydawalo ze swiadczyc uslugi dostepu mozna tylko poprzez firme
    lub tak jak wspomniano stowarzyszenie, tak aby bylo legalnie. Ale moglo mi
    sie tylko wydawac.

    Sam prowadze stowarzyszenie, i moj dostawca nie potrafi dokladnie powiedziec
    z jakim vatem ma mnie rozliczac.

    : Stowarzyszenie "LSM.net" - Sieć Komputerowa : http://www,elesem,net :

  • 4. Data: 2004-06-05 11:13:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jun 2004, Bartłomiej Duda wrote:
    [...]
    >+ Tzn mi sie wydawalo ze swiadczyc uslugi dostepu mozna tylko poprzez firme
    >+ lub tak jak wspomniano stowarzyszenie, tak aby bylo legalnie. Ale moglo mi
    >+ sie tylko wydawac.

    ..."nie jestes sam..." :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-06-05 12:30:56
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    ezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 5 Jun 2004, Bartłomiej Duda wrote:
    > [...]
    >
    > ..."nie jestes sam..." :)
    Moge tylko dolaczyc slabnacym glosem: chory kraj...

    Pozdrawiam
    LG

  • 6. Data: 2004-06-05 12:32:13
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > nie dostanie :)

    > ^^^^^^^
    >
    > A co ci za różnica ile tych "czynników" jest ? ;)
    Ale samego czynnika "stowarzyszenie" obawialem sie do tej pory duzo mniej
    niz VAT...:-]

    Pozdrawiam
    LG

  • 7. Data: 2004-06-05 18:45:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ > Tak i tak było nielegalnie...
    >+ Ale samego czynnika "stowarzyszenie" obawialem sie do tej pory duzo mniej

    Może słusznie, może niesłusznie.
    Jak "urzędy" *chciały* zrobić pokazówkę - to zrobiły; fakt że
    było to pod rządami koncesji jeszcze (na dostęp radiowy), ale...
    ale wszystkie wróble ćwierkały że firm świadczących bez koncesji
    jest na pęczki. A do jednej z nich (gdzieś w tarnogórskim, Miasteczko
    Śląskie czy okolice - było trochę artykułów w prasie) urzędy
    "praworządnie" się dobrały... coś pół roku dla właścicieli zaśpiewali
    jak dobrze pamiętam.
    Rozumiem że za nielegalne (bez zgłoszenia) rozpowszechanianie
    internetu "kablowo" i prowadzenie DG kary może i mniejsze.
    Ale...

    Sprawę że robienie "procesów pokazowych" powinno być karalne
    oczywiście pomijam :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)