  • 1. Data: 2009-02-04 12:27:44
    Temat: Siedziba a NIP-1 i VAT-R - W którym US?
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Witam ponownie,

    Oto mam taką sytuację, że miejsce mojego zameldowania jest różne od
    adresu, na którym zarejestrowaną mam DG. Różnica ta skutkuje tym, że ja
    jako osoba fizyczna podlegam pod inny urząd niż osoba fizyczna
    prowadząca działalność gospodarczą.

    Prawda, że żyjemy w państwie absurdu?

    Stąd pojawia się pytanie: czy NIP-1 i VAT-R mam złożyć do jednego i tego
    samego urzędu skarbowego? Jeśli tak to do którego - tam, gdzie
    zarejestrowana firma, czy tam, gdzie mnie komuna zameldowała?

    A może jeszcze inaczej mam postąpić: NIP-1 w jednym urzędzie a VAT-R w
    drugim? Jeśli tak to który druk w którym urzędzie.

    Uff, z góry dzięki za wszelką pomoc. Bez Was nie przebrnąłbym przez te
    papierki i betonowych urzędasów.

    Pozdrawiam,
    BB

  • 2. Data: 2009-02-04 12:37:43
    Temat: Re: Siedziba a NIP-1 i VAT-R - W którym US?
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Stąd pojawia się pytanie: czy NIP-1 i VAT-R mam złożyć do jednego i tego
    > samego urzędu skarbowego? Jeśli tak to do którego - tam, gdzie
    > zarejestrowana firma, czy tam, gdzie mnie komuna zameldowała?

    VAT R lub VAT K składa się w miejscu istnienia firmy i tam opłaca. Reszta w
    miejscu zameldowania.

  • 3. Data: 2009-02-04 12:41:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-04, wt <s...@p...onet.pl> wrote:

    > VAT R lub VAT K składa się w miejscu istnienia firmy i tam opłaca. Reszta w
    > miejscu zameldowania.

    Zarówno VAT-R, jak i NIP-1 się składa w miejscu jak to nazwałeś
    "istnienia firmy". I nie ma przebacz. Komicznie wygląda wtedy
    aktualizacja danych w urzędzie względem miejsca zamieszkania, bo trzeba
    całe pisemka samemu konstruować (NIP nie przyjmą).

    Najprościej to sobie zrobić we wpisie do EDG "działalność w całym
    kraju" i wtedy rejestrować wszystko w urzędzie względem miejsca
    zamieszkania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-02-04 12:54:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2009 o 13:27:44 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

> [...]
    > adresu, na którym zarejestrowaną mam DG. Różnica ta skutkuje tym, że ja
    > jako osoba fizyczna podlegam pod inny urząd niż osoba fizyczna

    1. Miejsce zameldowania nie ma nic do rzeczy
    2. Co to jest "adres na którym zarejestrowaną mam DG"?

    > Stąd pojawia się pytanie: czy NIP-1 i VAT-R mam złożyć do jednego i tego
    > samego urzędu skarbowego? Jeśli tak to do którego - tam, gdzie
    > zarejestrowana firma, czy tam, gdzie mnie komuna zameldowała?

    J.w. - co to znaczy "tam, gdzie jest zarejestrowana firma"?

    Przykład: jeśli *mieszkasz* na terenie jednego US i masz jedno
    miejsce wykonywania, na terenie innego US, to NIP-1 składasz
    do pierwszego US a VAT-R do drugiego US.
    Przy czym zameldowanie nie ma znaczenia, liczy się faktyczne zamieszkiwanie.
    Jeśli więc prowadzisz działalnośc w wynajmowanym mieszkaniu, a meldunek
    masz u rodziców, to zarówno NIP-1 jak i VAT-R idą do US właściwego
    dla wynajmowanego mieszkania.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-04 12:54:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2009 o 13:41:10 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Najprościej to sobie zrobić we wpisie do EDG "działalność w całym
    > kraju" i wtedy rejestrować wszystko w urzędzie względem miejsca
    > zamieszkania.

    A to jest druga metoda na sprowadzenie VAT-u z powrotem do domu

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-02-04 12:55:43
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
    > 1. Miejsce zameldowania nie ma nic do rzeczy

    No ale podatek dochodowy gdzieś trzeba rozliczyć?

    > 2. Co to jest "adres na którym zarejestrowaną mam DG"?

    Zakład główny, siedziba firmy.

  • 7. Data: 2009-02-04 12:57:07
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
> [...]
    > Jeśli więc prowadzisz działalnośc w wynajmowanym mieszkaniu, a meldunek
    > masz u rodziców, to zarówno NIP-1 jak i VAT-R idą do US właściwego

    A co jeśli mieszkam w garażu, który formalnie nie jest budynkiem
    mieszkalnym?

  • 8. Data: 2009-02-04 13:48:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2009 o 13:55:43 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > No ale podatek dochodowy gdzieś trzeba rozliczyć?

    W miejscu zamieszkania

    > Zakład główny, siedziba firmy.

    Ok, jeśli masz tylko to jedno miesjce prowadzenia DG,
    to VAT-R w drugim US, ale możesz głosić też miejsce zamieszkania
    albo teren całego kraju i to załatwi sprawę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-02-04 13:57:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-04, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Przykład: jeśli *mieszkasz* na terenie jednego US i masz jedno
    > miejsce wykonywania, na terenie innego US, to NIP-1 składasz
    > do pierwszego US a VAT-R do drugiego US.

    Nie ma tak dobrze. NIP-1 się składa tam gdzie VAT-R.
    Mam podstawę prawną [1] i nie zawaham się jej użyć! :-P

    [1] USTAWA z dnia 13 października 1995 r.o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników, Art. 4.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-02-04 14:10:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Bad Behaviour wrote:

    > No ale podatek dochodowy gdzieś trzeba rozliczyć?

    W miejscu zamieszkania.
    Garaż zdaje się nie stanowi przeszkody ;)

    pzdr, Gotfryd