  • 1. Data: 2008-06-02 13:42:56
    Temat: Składka na FP a ZUS za część miesiąca
    Od: Marek <m...@k...invalid>

    19. maja rozpocząłem pracę na etat. Wypełniłem DRA, gdzie wyszło mi, że za
    te 18 dni prowadzenia tylko DG podstawa wynosi 1010 zł z groszami. Jest
    zatem mniejsza niż minimalne wynagrodzenie, więc nie należy się składka na
    fundusz pracy.

    W ZUS niestety baby się naradziły i uznały, że deklaracji nie przyjmą, bo
    składka na FP ma być i basta. Zanim im ją wyślę pocztą chciałbym się
    skonsultować, czy gdzieś nie popełniam błędu. Hmm?

  • 2. Data: 2008-06-03 07:58:31
    Temat: Re: Składka na FP a ZUS za część miesiąca
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 2 Cze, 15:42, Marek <m...@k...invalid> wrote:
> [...]
    > składka na FP ma być i basta. Zanim im ją wyślę pocztą chciałbym się
    > skonsultować, czy gdzieś nie popełniam błędu. Hmm?

    Należy się ponieważ w przypadku przepracowania pełnego miesiąca
    przekroczyłbyś 1.126 zł, podobnie jest z pracownikiem na pełny etat,
    który nie przepracował pełnego miesiąca i zjechał pod kreskę 1126 zł,
    także za niego należy płacić FP.
    Asen