  • 1. Data: 2008-06-02 13:06:54
    Temat: Spolka z o.o. - procedura i koszty otrzymania NIP "miedzynarodowego"?
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    jest sobie spolka z o.o. dzialajaca na rynku polskim (zwykly NIP).
    Chcialaby zaczac wspolpracowac z firmami z Europy. Co trzeba zrobic,
    zeby moc wystawiac faktury za granice?
    Rozumiem, ze musi byc NIP "miedzynarodowy". Co oprocz US trzeba
    zalatwiac? Zmieniac wpis do KRS? Akt notarialny? Koszty?
    Moj poziom wiedzy to "wiem, ze graja, ale nie wiem w ktoryk kosciele".
    Tak wiec prosze o pomoc...

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2008-06-02 13:32:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    p...@a...pl pisze:
> [...]
    > zeby moc wystawiac faktury za granice?
    > Rozumiem, ze musi byc NIP "miedzynarodowy". Co oprocz US trzeba

    Złozyć do US aktualizację VAT-R z załącznikiem VAT-R/UE i czekać na
    potwierdzenie z US.
    NIP pozostaje ten sam, dopisuje mu się tylko PL na początku i zostaje
    wpisany do europejskiej bazy. I tyle.
    Koszt za zarejestrowanego płatnika VAT - 0zł.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-06-02 13:44:53
    Od: p...@a...pl

    Witam
    On 2 Cze, 15:32, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    > wpisany do europejskiej bazy. I tyle.
    > Koszt za zarejestrowanego płatnika VAT - 0zł.

    Dzieki. Zadnego dopisywania do KRS, aktow notarialnych za 1500pln,
    nic?
    Ktos mnie tym postraszyl, ale ten ktos ma interes w tym, zebym tego
    nie zrobil...

    pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2008-06-02 14:58:01
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    nic?
    Ktos mnie tym postraszyl, ale ten ktos ma interes w tym, zebym tego

    Nic by właściwie nie stało na przeszkodzie, aby wszystkie stare lub nowe
    NIPy były od razu wpisywane do europejskiej bazy, ale co wtedy z urzędnikami
    robić.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-06-04 08:56:52
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 2 Jun 2008 16:58:01 +0200, andreas napisał(a):
> [...]

    [ciach]

    > Nic by właściwie nie stało na przeszkodzie, aby wszystkie stare lub nowe
    > NIPy były od razu wpisywane do europejskiej bazy, ale co wtedy z urzędnikami
    > robić.

    No, o tyle że obecnie sprawdzając bazę można stwierdzić czy kontrahent
    zarejestrował się w VAT-UE :) Choć nie powiem, miłe by było gdyby
    obowiązkowo musieli udostępnić bazę weryfikacyjną wszystkich NIPów...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004