  • 1. Data: 2010-10-12 11:50:25
    Temat: Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?
    Od: "Mr.Jack" <m...@m...org>

    Witam. Tworzę grafikę i strony na podstawie umów o dzieło. Chciałbym
    od tych umów opłacać dobrowolnie składkę zdrowotną, aby móc np. w
    razie wypadku czy ciężkiej choroby mieć bezpłatne leczenie w szpitalu
    (na zwykłe choroby mam pakiet w Medicover). Jak konkretnie się tę
    składkę oblicza, bo na stronach widziałem jedną opcję (minimum
    ileśtam) a usłyszałem, że to ma być zawsze 9%. Do tej pory wydawało
    mi się, że jest to składka w okolicach 300 zł, tymczasem przy 9% robią
    się to dość spore pieniądze.

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2010-10-12 12:23:59
    Temat: Re: Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 12-10-2010 13:50, Mr.Jack pisze:
> [...]
    > ileśtam) a usłyszałem, że to ma być zawsze 9%. Do tej pory wydawało
    > mi się, że jest to składka w okolicach 300 zł, tymczasem przy 9% robią

    Dobrowolne ub. zdrowotne nie ma nic wspólnego z tym jakie masz dochody i
    ile zarabiasz.
    Umowa o dzieło nie podlega żadnym składkom, więc nie od tej umowy/umów
    płaci się dobrowolne zdrowotne, ale "bo mam taki kaprys i nie mam
    obowiązku z innego tytułu".

    I dla takich kapryśnych stałą podstawą naliczania składek jest obecnie
    3402,05zł a 9% składki od tej podstawy to 306,18zł miesięcznie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-10-12 14:00:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 12.10.2010 14:23, Maddy pisze:

> [...]
    >
    > I dla takich kapryśnych stałą podstawą naliczania składek jest obecnie
    > 3402,05zł a 9% składki od tej podstawy to 306,18zł miesięcznie.

    .. i dlatego może lepiej podłapać jakieś zlecenie za 50zł

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-10-12 14:26:52
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > stałą podstawą naliczania składek jest obecnie
    > 3402,05zł a 9% składki od tej podstawy to 306,18zł miesięcznie.

    i zmienia się to co kwartał, sprawdzasz na stronach nfz
    BTW rozumiem, że nie masz innych tytułów do ubezpieczenia (etat, umowa-
    zlecenie)
    może warto coś tutaj pokombinować... aha i jak dużo tego robisz? czy
    przypadkiem nie podpadasz pod DG...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-10-12 14:42:57
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-10-12 16:26, s_13 pisze:
    > może warto coś tutaj pokombinować... aha i jak dużo tego robisz? czy
    > przypadkiem nie podpadasz pod DG...

    Albo pod etat, co zrobi się jeszcze ciekawsze dla zleceniodawcy :)

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 6. Data: 2010-10-14 04:45:31
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I w co nie warto się pakować, bo spóźnisz się z przelewem jeden dzień i pół roku
    "ubezpieczania" idzie się j....ć.

    -----

  • 7. Data: 2010-10-14 07:55:28
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > I w co nie warto się pakować, bo spóźnisz się z przelewem jeden dzień i pół roku
    "ubezpieczania" idzie się j....ć.

    a skąd te rewelacje?... i co ma do tego, ile lat opłacasz składkę? to
    nie emerytalne, więc nawet nazwa "składka" jest myląca, bo nic się tu
    nie składa, już lepiej byłoby "abonament"... :-)
    w umowie zapisano: "umowa wygasa po upływie miesiąca nieprzerwanej
    zaległości w opłacaniu składek...", a w praktyce wygląda to tak
    (przerobiłem na własnym przykładzie), że jak minie ten miesiąc (np.15
    grudnia, płacąc za październik), to po prostu idziesz i podpisujesz
    drugą umowę :-), a nawet tego nie trzeba, bo jak w końcu zapłacisz, to
    biegnie ona dalej...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-10-19 16:26:08
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-10-12 13:50, Mr.Jack pisze:
> [...]
    > ileśtam) a usłyszałem, że to ma być zawsze 9%. Do tej pory wydawało
    > mi się, że jest to składka w okolicach 300 zł, tymczasem przy 9% robią

    Nie opłaca się, zatrudnij się u jakiegoś znajomego na 1/8 etatu.
    Zapłacisz niecałe 60 zł i będziesz miał normalne prawo
    do opieki z NFZ.

    Tomy M.

  • 9. Data: 2010-10-19 17:17:20
    Od: "JeSt" <o...@w...eu>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >
    > Nie opłaca się, zatrudnij się u jakiegoś znajomego na 1/8 etatu.
    > Zapłacisz niecałe 60 zł i będziesz miał normalne prawo

    I pamiętaj, że za radą tego kolegi jesteś złodziejem okradającym innych
    uczciwie opłacających składki. Ciekawe jakie są sympatie poilityczne
    tego który udziela tych rad.

  • 10. Data: 2010-10-19 17:27:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 19.10.2010 19:17, JeSt pisze:

> [...]
    >
    > I pamiętaj, że za radą tego kolegi jesteś złodziejem okradającym innych
    > uczciwie opłacających składki. Ciekawe jakie są sympatie poilityczne

    Donald, BOR wpuścił Cię do neta ??
    Dopiero co zaliczyłeś wtopę z Królem Dopalaczy i już kolejny popis..

    --
    Tomek