  • 1. Data: 2010-10-11 20:41:56
    Temat: Czy jest tu obowiązek podatkowy?
    Od: "kolo" <k...@k...lo>

    Dojeżdżam codziennie do pracy do innego miasta samochodem. Jeździ ze mną
    kolega, który dorzuca się do paliwa po połowie. Nie daje mi gotówki, tylko
    robi co kilka dni przelew na konto, bo mu wygodniej. W miesiącu jest tego
    razem ok. 300-400zł. Czy Urząd Skarbowy może chcieć ode mnie z tego tytułu
    jakiś podatek?

  • 2. Data: 2010-10-11 20:57:30
    Temat: Re: Czy jest tu obowiązek podatkowy?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kolo wrote:

> [...]
    > miesiącu jest tego razem ok. 300-400zł. Czy Urząd Skarbowy może
    > chcieć ode mnie z tego tytułu jakiś podatek?

    A to zależy czego się doszukają: czy tylko niezarejestrowanej działalności
    przewozowej czy nierejestrowanego handlu paliwem (rozpiętość od PIT do
    akcyzy)

    Jutro jeszcze dojdą podatki z innej beczki: od pożyczki, darowizny,
    depozyt nieprawidłowy itp

    A jaki kolega daje tytuł tego przelewu?

  • 3. Data: 2010-10-11 21:28:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/11/2010 3:41 PM, kolo wrote:
> [...]
    > razem ok. 300-400zł. Czy Urząd Skarbowy może chcieć ode mnie z tego tytułu

    A zdziwiłbym się jeśli nie. To jest twój dochód i jak najbardziej masz
    go wykazać na PIT.

    Ba nawet jakbyś go woził za darmo, to też nie bedzie tak różowo. Ale dla
    kolegi. Dla którego to taka darmowa podwózka jest jak najbardziej
    opodatkowana. Nawet wyżej, bo mogą mu taką usługę policzyć po kosztach
    taksówki.

  • 4. Data: 2010-10-12 06:02:58
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 11.10.2010 23:28, witek pisze:

> [...]
    > kolegi. Dla którego to taka darmowa podwózka jest jak najbardziej
    > opodatkowana. Nawet wyżej, bo mogą mu taką usługę policzyć po kosztach

    To jak zwykle zaczyna rodzić się pytanie - gdzie jest granica?
    Bo jak rozpatrzyć takie przypadki - żona pojechała okazyjnie z
    przyjaciółka na zakupy jednym samochodem. To w zasadzie skrajność, ale
    gdyby przyjąć zasadę że "zorganizowany i ciągły" czyli dziewczyny jeżdżą
    na zakupy co tydzień, no a później już przypadek Pytajnika czyli
    codzienny dojazd do pracy. Gdzie pomiędzy tymi przypadkami będzie
    granica żeby się urząd nie doczepił?

  • 5. Data: 2010-10-12 06:07:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 12 Oct 2010 08:02:58 +0200, Rafał
    <r...@o...pl> wrote:

    >To jak zwykle zaczyna rodzić się pytanie - gdzie jest granica?

    I to jest właśnie argument, żeby PIT zlikwidować i dochodzy budżetu
    czerpać np. z VAT (z jedną stawką na wszystko)...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2010-10-12 07:08:33
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jak zwykle zaczyna rodzić się pytanie - gdzie jest granica?

    Tam, gdzie się kończy zdrowy rozsądek, a zaczyna absurd (vide post Witka -
    mam nadzieję, że żartobliwy ;-)

    Pozdrawiam
    JW

  • 7. Data: 2010-10-12 08:27:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/12/2010 2:08 AM, Jagna W. wrote:
    > "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tam, gdzie się kończy zdrowy rozsądek, a zaczyna absurd (vide post Witka
    > - mam nadzieję, że żartobliwy ;-)

    niestety zartu tam nie bylo w ogole.
    Uprzejmie prosze w archiwum grupy poszukac postow gotfryda na temat
    babci przeprowadzanej na pasach.

  • 8. Data: 2010-10-12 08:29:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/12/2010 1:02 AM, Rafał wrote:

    > To jak zwykle zaczyna rodzić się pytanie - gdzie jest granica?
    > Bo jak rozpatrzyć takie przypadki - żona pojechała okazyjnie z
    > przyjaciółka na zakupy jednym samochodem.

    dokładnie tak samoc jak umycie okien sasiadce lub przyniesienie jej
    zakupów. to jest opodatkowane.

> [...]
    > na zakupy co tydzień, no a później już przypadek Pytajnika czyli
    > codzienny dojazd do pracy. Gdzie pomiędzy tymi przypadkami będzie

    j.w. tu nie chodzi o prowadzenie działalnosci, bo podatki płaci się
    również od dochodow jednorazowych, a nie tylko cyklicznych i
    zorganizowanych.

  • 9. Data: 2010-10-12 08:31:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/12/2010 08:07 AM), Jarek Andrzejewski wrote:

    > I to jest właśnie argument, żeby PIT zlikwidować i dochodzy budżetu
    > czerpać np. z VAT (z jedną stawką na wszystko)...

    Jaka różnica między tym że podwożony kolega ma obowiązek zapłacić
    podatek od podwózki a tym że podwożący jest zobowiązany wystawić za
    podwózkę fakturę?

    p. m.

  • 10. Data: 2010-10-12 08:53:31
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 12 Oct 2010 10:31:54 +0200, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >Jaka różnica między tym że podwożony kolega ma obowiązek zapłacić
    >podatek od podwózki a tym że podwożący jest zobowiązany wystawić za
    >podwózkę fakturę?

    A choćby taka, że podwożący wcale nie musi byc VATowcem, a PITowcem -
    jest.