  • 1. Data: 2006-01-07 13:02:25
    Temat: Skladka zdrowotna i KPIR
    Od: "ati" <g...@o...pl>

    Witajcie

    powiedzcie mi prosze czy skladke zdrowotna mam wpisywac w kpir jesli tak to
    z jaka data i w ktora kolumne,a jesli nie o czy gdzies sie ja uwzglednia,w
    jakiejs deklaracji ???

    Ati

  • 2. Data: 2006-01-07 13:10:50
    Temat: Re: Skladka zdrowotna i KPIR
    Od: "ati" <g...@o...pl>

    tylko ze jezeli nie wypelniam pitu 5 poniewaz nie mam dochodu (niedawno
    zalozona dzialalnosc) to ta skladka wisi w powietrzu??

    Ati

  • 3. Data: 2006-01-10 13:05:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ati wrote:

    > powiedzcie mi prosze czy skladke zdrowotna mam wpisywac w kpir jesli

    Nie.

    > tak to z jaka data i w ktora kolumne,a jesli nie o czy gdzies sie ja
    > uwzglednia,w jakiejs deklaracji ???

    PIT-5 i PIT-36

  • 4. Data: 2006-01-10 13:13:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ati wrote:

    > tylko ze jezeli nie wypelniam pitu 5 poniewaz nie mam dochodu
    > (niedawno zalozona dzialalnosc) to ta skladka wisi w powietrzu??

    Tak. Spadnie z powietrza w rozliczeniu rocznym.

  • 5. Data: 2006-01-10 13:24:28
    Od: "ati" <g...@o...pl>

    Milo ze masz poczucie humoru.Dzieki za odpowiedz i zycze milego dnia

    Ati

  • 6. Data: 2006-01-10 13:34:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

    > Tak. Spadnie z powietrza w rozliczeniu rocznym.

    Jak nie będzie podatku w rozliczeniu to spadnie z hukiem,
    czyli przepadnie.

  • 7. Data: 2006-01-10 22:04:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, cef wrote:

    > Jak nie będzie podatku w rozliczeniu to spadnie z hukiem,
    > czyli przepadnie.

    ...ale ma ten plus że (w odróżnieniu od kosztów) można ją odliczyć
    od sumy dochodów podlegających pod PIT-36/37/(a tu ten "ryczałtowy").
    Co może być ważne dla mających kilka źródeł przychodu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-01-11 08:10:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...ale ma ten plus że (w odróżnieniu od kosztów) można ją odliczyć
    > od sumy dochodów podlegających pod PIT-36/37/(a tu ten "ryczałtowy").
    > Co może być ważne dla mających kilka źródeł przychodu :)

    Są plusy i minusy. Za duże koszty (stratę) można
    przenieść i rozliczyć w latach następnych, składki już
    się tak rozliczyć nie da - nie mówiąc o tym, że część jej przepada ustawowo.

  • 9. Data: 2006-01-12 12:10:33
    Od: "jap" <m...@v...pl>

    > Są plusy i minusy. Za duże koszty (stratę) można
    > przenieść i rozliczyć w latach następnych, składki już
    > się tak rozliczyć nie da - nie mówiąc o tym, że część jej przepada
    ustawowo.

    cześć nie do odliczenia do podatku można dopisać do książki jako k.u.p.

  • 10. Data: 2006-01-13 07:16:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jap wrote:

    > cześć nie do odliczenia do podatku można dopisać do książki jako
    > k.u.p.

    A art 23.1 pkt 58)
    Ustawa nie dopuszcza składki zdrowotnej
    jako koszt, więc zapomnij o tym rozwiązaniu.