  • 1. Data: 2006-01-07 12:37:36
    Temat: zakup w UE - VAT
    Od: "Knachol" <g...@t...net.pl>

    witam,

    zlotowka rosnie w sile ;) a co za tym idzie mam zamiar dokonac zakupu w UE
    na fakture VAT, konkretnie u zachodnich sasiadow. Zakup ma byc wysylkowy, na
    fakture VAT.
    Z tego co zdazylem poszukac to kupie bez ichniego VAT'u (16%), potem kupie
    to wewnetrznie doliczajac nasz VAT (22%) i koszty transportu a potem ten VAT
    sobie odlicze, ufff...

    Przerabial ktos taki zakup i moze mi podpowiedziec w miare dokladnie co
    musze zrobic, abym nie narazil sie smutnym panom (paniom) z US? i mogl sobie
    ow VAT odliczyc jak tez o deko uszczuplic dochody nie znanego jeszcze
    ministra skarbu. ;)

    pozdrawiam,

    Adamek

  • 2. Data: 2006-01-07 13:08:38
    Temat: Re: zakup w UE - VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Knachol wrote:
    > co musze zrobic, abym nie narazil sie smutnym panom (paniom) z US? i
    > mogl sobie ow VAT odliczyc jak tez o deko uszczuplic dochody nie
    > znanego jeszcze ministra skarbu. ;)

    W którym miejscu
    jest to uszczuplenie?

  • 3. Data: 2006-01-07 18:04:42
    Od: "Knachol" <g...@t...net.pl>

    > W którym miejscu
    > jest to uszczuplenie?

    hmm... w odliczeniu od przychodow

  • 4. Data: 2006-01-07 20:52:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Knachol wrote:

    > hmm... w odliczeniu od przychodow

    Ciekawa koncepcja.
    Jak chcesz tego dokonać?

  • 5. Data: 2006-01-09 16:53:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Jan 2006, Knachol wrote:

    > hmm... w odliczeniu od przychodow

    Moment.
    Kupujesz towar za 1000 zł "podatek rozliczy nabywca".
    Wystawiasz FW na 220 zł VAT, kwota netto nie jest nigdzie
    wpisywana.
    VAT z FW wpisujesz ZARÓWNO do rejestru zakupów VAT jak i do
    rejestru sprzedaży VAT.

    Gdzie to "uszczuplenie"?
    A może robisz coś inaczej?

    --