  • 1. Data: 2004-08-31 08:41:07
    Temat: Skladki ZUS emerytalno-rentowe
    Od: Tomek Matusiewicz <t...@g...art.pl>

    Witam

    Obecnie mam sytuacje, ze od poczatku roku 2004 pracuje w jednej firmie
    (pelen etat). Od poczatku wrzesnia dodatkowo rozpoczynam prace w
    drugiej firmie (1/2 etatu).

    Czy mozna zrobic tak ze, tylko moj pracodawca nr.1 (tam gdzie jestem
    zatrudniony na pelen etat) bedzie placil do ZUS skladki emerytalno i
    rentowe ?

    Moj nowy pracodawca (1/2 etatu) powiedzial, ze jest taka mozliwosc,
    jednak prosi o dostarczenie oswiadczenia o przekroczeniu progow
    emerytalno-rentowych. A takowe progi przekrocze pod koniec listopada.
    Czy moge mu dostarczyc takowe oswiadczenie mimo nie przekroczenia
    jeszcze progow emerytalno-rentowych ?

    Prosze o odpowiedz.

    Tomasz

  • 2. Data: 2004-09-01 08:36:38
    Temat: Re: Skladki ZUS emerytalno-rentowe
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Matusiewicz" <t...@g...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > emerytalno-rentowych. A takowe progi przekrocze pod koniec listopada.
    > Czy moge mu dostarczyc takowe oswiadczenie mimo nie przekroczenia

    no niestety nie mozesz. Oswiadczenie takie jest niezgodne z prawdą. Bedzie
    zgodne dopiero w listopadzie, po wypłacie.
    ewentulanie konsekwencje bedzie ponosił twoj nowy pracodawca (1/2etatu), a
    nie ty...
    ale rób jak chcesz... na wasze ryzyko...

    L.

  • 3. Data: 2004-09-01 09:55:23
    Od: "mdruda" <a...@w...pl>

> [...]
    > emerytalno-rentowych. A takowe progi przekrocze pod koniec listopada.
    > Czy moge mu dostarczyc takowe oswiadczenie mimo nie przekroczenia

    Jeżeli drugi pracodawca podpisze z tobą umowę zlecenie a nie umowę o prace,
    to wystarczy oświadczenie ze zarabiasz w innej firmie przynajmniej minimalne
    wynagrodzenie i nie musi za ciebie, odprowadzać żadnych składek społecznych.
    Chyba ze zależy ci na tym żeby to była koniecznie umowa o pracę