  • 1. Data: 2006-02-23 15:06:51
    Temat: Składki ZUS w okresie L-4
    Od: "GosiaK" <g...@W...pl>

    Witam
    Mam takie pytania... Jeśli pracownik jest na L-4, to czy/o ile mniej składek ZUS
    płaci za niego pracodawca? Zakładając, że pracownik jeszcze nie przekroczył 33
    dni chorobowego.
    I ciąg dalszy... Kiedy pracownik jest juz na L-4 dłużej niż 33 dni, a więc
    zasiłek chorobowy wypłaca mu ZUS, to kto za ten okres płaci składki ZUS? Jeśli
    pracodawca to w jakiej kwocie? Założmy że podstawa to 900zł.

    Będę wdzięczna za odpowiedzi.
    pozdrawiam
    MałGosiaK

  • 2. Data: 2006-02-23 15:32:56
    Temat: Re: Składki ZUS w okresie L-4
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 23 lut o godzinie 16:06, na pl.soc.prawo.podatki, GosiaK napisał(a):

    > Mam takie pytania... Jeśli pracownik jest na L-4, to czy/o ile mniej składek ZUS
    > płaci za niego pracodawca? Zakładając, że pracownik jeszcze nie przekroczył 33
    > dni chorobowego.

    Płaci tylko za okres w którym taki pracownik uzyskał dochód - z tego jest
    obliczana podstawa do oZUSowania.
    Zasiłek chorobowy wypłacany ze środków pracodawcy (kod: 331) nie jest
    oZUSowany.

    > I ciąg dalszy... Kiedy pracownik jest juz na L-4 dłużej niż 33 dni, a więc
    > zasiłek chorobowy wypłaca mu ZUS, to kto za ten okres płaci składki ZUS?

    Nie płaci sie ZUSu z 0 (zero) - bo przecież pracownik na zasiłku chorobowym
    wypłacanym z funduszu chorobowego przez ZUS, dla pracodawcy jest
    "przeżroczysty" (kod: 313)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2006-02-23 15:48:06
    Od: "GosiaK" <g...@W...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
> [...]
    > obliczana podstawa do oZUSowania.
    > Zasiłek chorobowy wypłacany ze środków pracodawcy (kod: 331) nie jest

    Wielkie dzięki za szybka odpowiedź. Ale ponieważ jestem zupełnym laikiem w tej
    materii, to jeszcze zapytam, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem... Jeśli L-4
    wypłaca pracodawca, to nie jest to dochód pracownika? Myślałam, że jest...
    I podsumowując - czyli że za czas, kiedy pracownik jest na L-4 pracodawca płaci
    tylko zdrowotne za niego, czy zupełnie nic?

    pozdrawiam
    MałGosiaK

  • 4. Data: 2006-02-23 16:47:57
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "GosiaK" <g...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jeśli
    > pracodawca to w jakiej kwocie? Założmy że podstawa to 900zł.

    Jeśli pracodawca wypłaca chorobowe, to wypełnia Raport imienny ZUS RSA o
    wypłaconych świadczeniach i przerwach w opłacaniu składek.
    Okres przebywanoia na chorobowym jest dla pracownika okresem nieskładkowym.

  • 5. Data: 2006-02-24 00:32:23
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    Okres zwolnienia chorobowego jest okresem nieskładkowym, co oznacza,
    że składki E, R, Ch, W nie są opłacane za ten okres.
    Składka zdrowotna (8,75%) jest w całości finansowana przez pracownika,
    przy czym o 7,75% pomniejsza się zaliczkę na podatek.

    wa