  • 1. Data: 2006-03-25 14:12:27
    Temat: Sklep internetowy
    Od: "Publius Enigma" <p...@N...pl>

    Witam.

    Znajome chcą otowrzyć sklep internetowy.
    Będą tam sprzedawać ręcznie robioną biżuterię.
    Czy taka sprzedaż jest legalna? Czy trzeba rejestrować działalność?
    Szukałem w Internecie czegoś na ten temat, ale niestety nie udało mi się.
    Proszę o jakieś wskazówki na ten temat, ewentualnie linki.
    Dziękuję z góry za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Publius

  • 2. Data: 2006-03-25 14:28:49
    Temat: Re: Sklep internetowy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Witam.
    >
    > Znajome chcš otowrzyć sklep internetowy.
    > Będš tam sprzedawać ręcznie robionš biżuterię.
    > Czy taka sprzedaż jest legalna? Czy trzeba rejestrować działalnoœć?

    Pewnie. Na dodatek obowiązkowo VAT (metale szlachetne) i z tego samego
    powodu obowiązkowa kasa fiskalna.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-03-25 14:54:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@W...samotnik.art.pl> napisal(a):

    > Pewnie. Na dodatek obowiązkowo VAT (metale szlachetne) i z tego samego
    > powodu obowiązkowa kasa fiskalna.

    No i ZUS ;-)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-03-25 15:40:33
    Od: "Publius Enigma" <p...@N...pl>

    > Pewnie. Na dodatek obowiązkowo VAT (metale szlachetne) i z tego samego
    > powodu obowiązkowa kasa fiskalna.
    > --
    > Samotnik

    W ramach sprostowania - biżuteria nie będzie wykonywana z metali
    szlachetnych :)

    Koniecznie trzeba to rejestrować? Szacowana sprzedaż nie będzie za duża,
    więc jakby miały płaić ZUSy itp. to byłyby do tyłu :)
    A jeśli nie zarejestrują to co? ;) Ktoś coś takeigo od razu wykrywa i do
    więzienia zamyka?

    pozdrawiam
    Publius

  • 5. Data: 2006-03-25 15:54:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > W ramach sprostowania - biżuteria nie będzie wykonywana z metali
    > szlachetnych :)

    A będzie miała posrebrzane zawieszki albo srebrny drut? Będzie miała,
    no chyba że to ma być jarmarczny szajs za 5 zł sztuka.
    Zatem będzie "z udziałem metali szlachetnych".

    > Koniecznie trzeba to rejestrować? Szacowana sprzedaż nie będzie za duża,
    > więc jakby miały płaić ZUSy itp. to byłyby do tyłu :)

    Trudno, nie każdy biznes jest opłacalny.

    > A jeśli nie zarejestrują to co? ;)

    Przeczytaj Kodeks Karno-Skarbowy, co my Ci tu będziemy tłumaczyć po
    kolei za co i dlaczego mają być karane. Karane jest prowadzenie
    działalności bez zgłoszenia, karane jest nieskładanie deklaracji, i
    ostatecznie karane jest niepłacenie podatków. Wszystko niezależnie od
    siebie.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2006-03-25 17:30:42
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > działalności bez zgłoszenia, karane jest nieskładanie deklaracji, i
    > ostatecznie karane jest niepłacenie podatków. Wszystko niezależnie od

    A jak to jest w sprawie artysot? Chyba nie kazdy musi miec dzialanosc.
    Jak maluje obraz i sprzedaje go potem, to jest normalna umowa
    kupna-sprzedazy opodatkowana normalnie. I jak maluje 4 obrazy rocznie to
    jedyne sensowne wyjscie...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 7. Data: 2006-03-25 18:04:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <h...@g...pl> napisal(a):

> [...]
    > Jak maluje obraz i sprzedaje go potem, to jest normalna umowa
    > kupna-sprzedazy opodatkowana normalnie. I jak maluje 4 obrazy rocznie to

    Trochę wiem o biżuterii i to nie ma nic wspólnego z działalnością
    artystyczną. :) I sprzedaje się tego więcej.

    Produkcja biżuterii i sprzedawanie jej w sklepie
    internetowym w celu osiągnięcia zysku nosi wyraźne znamiona
    działalności gospodarczej - jest wykonywane zorganizowanie i ciągle.
    Para kolczyków tego typu kosztuje 20-30 zł. Żeby na tym cokolwiek
    zarobić trzeba sprzedać co najmniej kilkanaście, jeśli nie
    kilkadziesiąt par. Nie da rady wykazać że to nie jest działalność
    gospodarcza.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2006-03-25 18:42:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

    > Para kolczyków tego typu kosztuje 20-30 zł.

    Aaaa eee no ja myslalem, ze my o bizuterii rozmawiamy... ;)

    ________________

  • 9. Data: 2006-03-25 20:42:11
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    A od kiedy ta kasa w sklepie internetowym ???

  • 10. Data: 2006-03-25 20:55:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <R...@w...pl> napisal(a):
    > A od kiedy ta kasa w sklepie internetowym ???

    Od zawsze, chyba że się łapiesz na zwolnienie. A od września dla
    dokonujących dostawy towarów z udziałem metali szlachetnych -
    obowiązkowo, niezależnie od wszelkich zwolnień.
    --
    Samotnik