  • 1. Data: 2006-03-25 15:13:27
    Temat: dłuznik
    Od: serenada<r...@g...pl>

    mam problem S.C. KPiR - przez przypadek odkryłam .ze kontrahent nie zapłacił za
    f-re z 2003r , oprócz tego twierdzi że nie ma jej zaksięgowanej . My mamy kopie z
    podpisem ... co możemy jeszcze zrobić w tej sprawie ...czy mówi prawdę ?? bo
    pózniej stwierdził ze już jest przedawnienie??? może ktoś doradzi....

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-25 15:31:03
    Temat: Re: dłuznik
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > pózniej stwierdził ze już jest przedawnienie??? może ktoś doradzi....

    Przedawnione. Ogólna zasada to o ile pamiętam dwa lata w przypadku
    należności związanych z działalnością gospodarczą.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-03-25 15:39:04
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > Przedawnione. Ogólna zasada to o ile pamiętam dwa lata w przypadku
    > należności związanych z działalnością gospodarczą.

    wg mnie 3 lata. i jesli jeszcze nie minął okres, jak najszybciej bym zaczął
    dochodzić tej płatności...

    art. 118 kodeksu cywilnego: "Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
    termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej -
    trzy lata."

    --
    jacenty
    www.goldap.info.pl

  • 4. Data: 2006-03-25 15:40:29
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

> [...]
    > termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    > okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności

    aa, termin może być dłuższy; w sumie poczytaj choćby tutaj od art. 123:
    http://eber.kul.lublin.pl/~fajgiel/StaraWWW/Ap/Kc/kc
    16.htm

    --
    jacenty
    www.goldap.info.pl

  • 5. Data: 2006-03-25 15:55:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <www> napisal(a):

> [...]
    > okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej -

    Masz rację, coś mnie zaćmiło. Na szczęście nie musiałem dotąd
    korzystać z tego zapisu. :)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2006-03-25 16:02:32
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Użytkownik "serenada" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    A tu piszą że 2 lata

    http://prawo.hoga.pl/firma_terminy/terminy_przedawni
    enia.asp

    aga

  • 7. Data: 2006-03-25 16:41:27
    Od: serenada<r...@g...pl>

  • 8. Data: 2006-03-25 16:45:11
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > A tu piszą że 2 lata
    > http://prawo.hoga.pl/firma_terminy/terminy_przedawni
    enia.asp
    > aga

    Tylko piszą, mogliby podstawę prawną tego podać. Wg mojej wiedzy od "zawsze"
    było 3 lata.

    Ale zaraz moze nasz najwyży autorytet z pl.soc.prawo.podatki, skarbnica
    wiedzy podatkowej i prawnej - Gotfyt Smolik news - sie wypowie i wszystko
    się wyjaśni :-)

    PS. Gotfryd - gdyby Ci zaproponowano doradcze stanowisko w ministerstwie
    finansów zgodziłbyś się?

  • 9. Data: 2006-03-25 19:31:31
    Od: serenada<r...@g...pl>

> [...]
    > -> http://usenet.pomocprawna.info
    > no to w końcu do którego art Kodeksu Cywilnego mam się stosować art 554 kc -
    3 lata czy art. 118 kc- 2 lata ...poradzcie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2006-03-25 21:44:14
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > 3 lata czy art. 118 kc- 2 lata ...poradzcie

    Chyba jednak myliłem się :-/
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/11293,dwuletnie-
    przedawnienie-dla-umowy-dostawy.html
    Ten link chyba wyjaśnia sprawe.