  • 1. Data: 2002-09-11 15:03:42
    Temat: Skrytka pocztowa i faktura
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    Prowadzę DG i w związku z nią wynajmuję skrytkę pocztową. Chciałbym wydatki
    z tym zwiazane wrzucac w KUP, tymczasem pani na poczcie nie chce mi dac
    faktury, a jedynie jakis dowody wplaty, tlumaczac sie, ze wszyscy tak biora,
    a fakture dostalbym, "gdybym placil przelewem" - o co tu chodzi ? Czy kwitek
    jaki otrzymuje na poczcie (dowod wplaty) moze byc uznany za dokument
    ksiegowy /ew. czy na jego podstawie mozna sporzadzic dowod wewnetrzny/ ???

    Moge z Toba zostac? >>> http://link.interia.pl/f164c

  • 2. Data: 2002-09-11 18:49:33
    Temat: Re: Skrytka pocztowa i faktura
    Od: "Kasia Bielak" <k...@w...pl>

    no to niech ci wystawi fakturę z płatnością na przelew w takim razie
    a najlepiej pogadać z kierowniczką urzędu, żeby wystawili fakturę, skoro
    pani w okienku nie chce tego zrobić a powinna

    .

  • 3. Data: 2002-09-11 22:59:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 11 Sep 2002, Sebastian D-D wrote:

> [...]
    >+ ksiegowy /ew. czy na jego podstawie mozna sporzadzic dowod wewnetrzny/ ???

    1. "Pocztowy" dowód wpłaty jest dokumentem księgowym, zajrzyj
    do rozporządzenia o KPiR ! Oczywiście VATu nie odliczysz
    ale w koszty jak najbardziej.
    2. "Pani na poczcie" - o ile widzę na grupie - na żądanie
    fakturę wystawia, tak że dziwne iż nie chce. IMHO - powinna !
    (czytaj: ma obowiązek)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-09-11 23:08:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Sep 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    [...]
    >+ Oczywiście VATu nie odliczysz [...]

    Tak się właśnie zastanawiam ile tego VATu jest w usłudze
    pocztowej, ale wczesna pora może mnie tłumaczyć ;> !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-09-11 23:23:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@s...pik-net.pl>

    > Tak się właśnie zastanawiam ile tego VATu jest w usłudze
    > pocztowej, ale wczesna pora może mnie tłumaczyć ;> !

    O ile mnie skleroza... to ppup Poczta Polska jest podmiotowo zwolniona z
    VATu dla usług podstawowych. Jedynie działalność handlowa ppupPP podlega
    VATowi.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)

  • 6. Data: 2002-09-12 03:59:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Sep 2002, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >+
    >+ O ile mnie skleroza... to ppup Poczta Polska jest podmiotowo zwolniona z

    No przecież piszę, że tylko pora może tłumaczyć obliczanie
    ułamków od zera :), inaczej mówiąc dopiero po wysłaniu 1. posta
    skojarzyłem że z tym VATem to było kulą w płot :]
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (n-ty raz wyciągnięty z łóżka)

  • 7. Data: 2002-09-12 09:30:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@s...pik-net.pl>

    > No przecież piszę, że tylko pora może tłumaczyć obliczanie
    > ułamków od zera :), inaczej mówiąc dopiero po wysłaniu 1. posta
    > skojarzyłem że z tym VATem to było kulą w płot :]
    > -:)

    Żeby już zakończyć wątek: rozliczam usługi pocztowe w koszty na
    podstawie pokwitowań (kiedyś mały zgrabny druczek, teraz płachta A5).

    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > (n-ty raz wyciągnięty z łóżka)

    Pora pisania posta faktycznie zbrodnicza :-( Może lepiej jakiegoś
    laptopa? ;->

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)