  • 1. Data: 2002-09-11 15:07:18
    Temat: podatek od darowizny (mieszkanie)
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Witam
    mam problem
    Moim dziadkowie przekazali mi rok temu mieszkanie w formie darowizny. Nie
    zaplacilem podatku gdyz:
    - zobowiazalem sie mieszkac w tym mieszkaniu przez 5 lat
    - nie posiadam innej nieruchomosci
    - i chyba takze dlatego ze darczyncami byly osoby z rodziny.
    W tej chwili jednak chce zakupic inne mieszkanie (oczywiscie nie sprzedam
    przepisanego na mnie mieszkania dziadkow).
    PYTANIE:
    Czy w tym przypadku, gdy stane sie wlascicielem drugiej nieruchomosci, bede
    musial zaplacic podatek od darowanego rok temu mieszkania. Jesli tak to w
    jakiej wysokosci i czy mozna tego jakos uniknac.
    Bardzo prosze o pomoc.
    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-09-12 06:53:59
    Temat: Re: podatek od darowizny (mieszkanie)
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin" [...]

> [...]
    > musial zaplacic podatek od darowanego rok temu mieszkania. Jesli tak to w
    > jakiej wysokosci i czy mozna tego jakos uniknac.

    nabycie innej nieruchomosci nie przeszkadza.
    Lecz jesli sie pan wyprowadzi.... to podatek...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-09-12 07:23:42
    Od: "Adaś N." <N...@f...onet.pl>

    > "Marcin" [...]
    > bede
    >
    > nabycie innej nieruchomosci nie przeszkadza.
    > Lecz jesli sie pan wyprowadzi.... to podatek...

    Wlasnie moja cioteczna babka chce mi darowac mieszkanie i nie wiemy jak to
    zrobic aby zaplacic jak najmniejszy podatek.
    Z tego co wywnioskowalem mozna je darowac i jesli sie zdeklaruje ze bede
    mieszkal w nim przez conajmniej piec lat nie bede musial placic podatku, czy
    tak?
    Moglbys podac jakas podstawe prawna, bylbym bardzo zobowiazany.
    Rozpatrywalismy jeszcze mozliwosc sprzedazy (takiej troche fikcyjnej)
    podobno mniejszy podatek, ale obawiam sie ze US moze zapytac skad mialem
    pieniadze na to mieszkanie i tu moge miec problemy.
    Co myslisz o tym?
    Jak sformuowac umowe darowizny.
    Z gory dzieki za odpowiedz.
    Pozdrawiam Adam

    Adaś N.
    (((.)))
    ***********************

  • 4. Data: 2002-09-12 10:00:59
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    z tego co wiem to jest standardowe rozwiazanie - jesli nie masz innej
    nieruchomosci, zobowiazesz sie mieszkac tam przez 5 lat oraz zameldujesz sie
    tam to nie bedzie problemu - tzn notariusz sam proponuje takie rozwiazanie,
    moze tez sam sporzadzic umowe darowizny - ja tak mialem no ale w tej chwili
    mam inny problem
    ------------------
    do Pana Boguslawa - serdeczne dzieki za odpowiedz, udalo mi sie takze
    dodzwonic do US ktory potwierdzil iz jesli bede nadal mieszkal w darowanym
    mieszkaniu to moge kupic sobie i nawet 10 nieruchomosci
    pytanie tylko czy zakup mieszkania w ktorym nie zamierzam sie meldowac
    obarczony jest wyzszymi podatkami lub tez przepisami???

  • 5. Data: 2002-09-12 10:20:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > pytanie tylko czy zakup mieszkania w ktorym nie zamierzam sie meldowac
    > obarczony jest wyzszymi podatkami lub tez przepisami???

    Praktycznie nie...
    praktycznie.. bo jesli NIE MIALBY Pan tytulu prawnego do mieszkania lub
    domu,
    to bylaby znizka. meldunek nie ma tyunic do rzeczy...

    Boguslaw