  • 1. Data: 2002-11-05 19:16:05
    Temat: Smierc prowadzacego DG, co dalej?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Zebralo mi sie na przemyslenia ;)

    Znajomy prowadzacy spolke uniknal problemow z chwili
    smierci wspolnika tylko dlatego, ze wczesniej przygotowali
    sie do tego (choroba, nie smierc nagla).

    Co dzieje sie w wypadku jak moj - firma "jednosobowa",
    jestem kawalerem, jeden pracownik, troche ST, prace w trakcie.

    Co sie dzieje w przypadku mojej smierci?
    Jak zabezpieczyc sie na taka okolicznosc by zminimalizowac
    problemy rodzinie?

    Nie myslimy o tym do czasu, az...

    -
    skanowanie dobre i tanie www.skanowanie.com.pl
    -

  • 2. Data: 2002-11-05 22:47:12
    Temat: Re: Smierc prowadzacego DG, co dalej?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Jakub Jewuła wrote:

    >+ Zebralo mi sie na przemyslenia ;)

    :)
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Co sie dzieje w przypadku mojej smierci?
    >+ Jak zabezpieczyc sie na taka okolicznosc by zminimalizowac

    A czytałeś ty Ordynację podatkową ? ;)

    Pocieszę cię że tak przed setnym artykułem zaczynają się
    interesujące cię tematy :] (czytaj: istnieją krótsze ustawy)
    Niestety - "organ informuje", jednak spadkobiercy muszą
    sami rozplątać zaległe sprawy :(, np. 101, 103, 104...

    Krótko mówiąc:
    1. powiadomić rodzinę że spadek ma przyjąć wyłącznie
    "z dobrodziejstwem inwentarza" (brrr....)
    2. Zostawić kartkę żeby wynajęli jakieś biuro podatkowe,
    bo sami będą "mieli przechlapane".

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-06 19:52:19
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jak zabezpieczyc sie na taka okolicznosc by zminimalizowac
    > problemy rodzinie?

    Rodzinie to potrzebna będzie pisemna instrukcja postępowanie.
    1. wyczyścić wszystkie konta bankowe
    2. zgłosić zgon
    3. ....

    Aby rodzina miała forsę, może warto się wysoko ubezpieczyć od śmierci????
    Bez żadnych inwestycji, czy innych wypłat po terminie składkowym.

    Czy ze wspólnikiem mieliście takie ubezpieczenie wzajemne od śmierci drugiego????
    Oferuje takie coś np. CU.

  • 4. Data: 2002-11-08 21:13:23
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

> [...]
    >
    > Co sie dzieje w przypadku mojej smierci?
    > Jak zabezpieczyc sie na taka okolicznosc by zminimalizowac

    W przypadku np. kredytów na firmie itp.
    rodzina może nie przyjąć spadku i olać to.

    Nie może natomiast przejąć np. kasę a nie przyjąć w spadku długów

    Wszystko albo nic

    Powodzenia,

    W.

  • 5. Data: 2002-11-12 18:07:01
    Od: "ESKULAP" <e...@p...com>

    Nie jest tak dobrze, jeśli nie masz z żoną rozdzielności majątkowej, będzie
    musiała spłacać długi firmy.
    Darek