  • 1. Data: 2007-03-20 15:47:13
    Temat: Spadek, a podatek od nieruchomosci
    Od: "Severin" <s...@w...pl>

    W grudniu odbyła sie sprawa spadkowa po zmarlym tesciu w wyniku której moja
    zona stała sie szczesliwym posiadaczek 3/16 budynku i działki. Jak
    otrzymanie takiej czesci spadku ma sie do podatku od nieruchomości, czy
    musimy plcic podatek od czesci, ktora zona dostała. Czynnosci prawne
    ograniczaja sie tylko i wylacznie do postanowienia sadu o czesci jaka moja
    zona otrzymala. W UM jest jakas przytrzsnieta urzedniczka, ktora
    najwyrazniej nie ma o swojej pracy zielonego pojecia dlatego zwracam sie z
    pytaniem do Was.

  • 2. Data: 2007-03-20 16:05:02
    Temat: Re: Spadek, a podatek od nieruchomosci
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >otrzymanie takiej czesci spadku ma sie do podatku od nieruchomości, czy
    >musimy plcic podatek od czesci, ktora zona dostała.

    Oczywiście.
    W 3/16.

  • 3. Data: 2007-03-20 16:15:15
    Od: "Severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście.
    > W 3/16.

    A jest na to jakis przepis?? Rozumiem zatem, ze od uprawomocnienia sie
    postanowienia Sądu moja zona stała sie wpółwłaścicielem tego budynku i
    działki??? Czy znajdzie sie stosowny wpis w Księdze Wieczystej??

  • 4. Data: 2007-03-20 16:52:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    >
    > A jest na to jakis przepis?? Rozumiem zatem, ze od uprawomocnienia sie
    > postanowienia Sądu moja zona stała sie wpółwłaścicielem tego budynku i

    A jak inaczej?

    >Czy znajdzie sie stosowny wpis w Księdze Wieczystej??

    Jak żona wpisze to się znajdzie.

  • 5. Data: 2007-03-20 19:27:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Mar 2007, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Severin" <s...@w...pl> napisał
    >
    > Oczywiście.
    > W 3/16.

    Żeby jasność była: 3/16, ale solidarnie, bo całość skonstruowana jest
    tak że opodatkowana jest nieruchomość (a nie własność!), zaś za zapłatę
    odpowiadają współwłaściciele (solidarnie).
    To znaczy jeśli inni nie płacą, ten kogo UM/UG złapie musi zapłacić
    a później może sądzić się z pozostałymi :]
    Wyjątkiem są tylko "wydzielone lokale" (we wspólnocie mieszkaniowej).

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatkach
    -i-oplatach-lokalnych-1_2_34.html
    art.3.4 :)
    "obowišzek podatkowy od nieruchomoœci lub obiektu budowlanego cišży
    solidarnie na wszystkich współwłaœcicielach lub posiadaczach"

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-03-20 19:32:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Mar 2007, Severin wrote:

    > A jest na to jakis przepis??

    Cały stos ;)

    > Rozumiem zatem, ze od uprawomocnienia sie
    > postanowienia Sądu

    Nie.
    Od momentu otwarcia spadku, czyli dnia śmierci spadkodawcy.
    Art.922 tu:
    _117.html
    Natomiast do dnia uprawomocnienia postanowienia spadkobierca
    ma ograniczone prawo do rozporządzania - jak nie przymierzając
    właściciel który lokal wynajął i do dnia skutecznego zakończenia
    umowy (jakąkolwiek metodą) nie ma pełnej swobody i nie może
    powoływać się na swoje prawo przed "osobami trzecimi".

    > moja zona stała sie wpółwłaścicielem tego budynku i działki???

    Najwyraźniej :)

    > Czy znajdzie sie stosowny wpis w Księdze Wieczystej??

    Myślisz ze za darmo "się znajdzie"? :)
    Trzeba zapłacić.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-03-21 07:18:52
    Od: severin <s...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > "obowišzek podatkowy od nieruchomo?ci lub obiektu budowlanego cišży
    > solidarnie na wszystkich współwła?cicielach lub posiadaczach"

    O dzięki Wam dobrzy ludzie:), a kobiecine w urzędzie to chyba
    ....piiiiiiiiiiii