  • 1. Data: 2011-01-26 22:54:58
    Temat: Niewplacone zaliczki i zwrot podatku.
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    Witam,

    Podatnik prowadzi wlasna DG opodatkowana ryczaltem. Za miesiace
    styczen-czerwiec 2010r. wyszly zaliczki na podatek w wysokosci okolo
    30zl. To wszystkie zaliczki do wplaty za ten rok. Poniewaz ZUSy
    (spoleczne i zdrowotne) placic trzeba caly rok, to w zeznaniu rocznym
    wychodzi zwrot podatku. I wszystko byloby fajnie, gdyby nie fakt, ze
    podatnik nie wplacic zadnej zaliczki!

    Co zrobi US :
    a) kaze wplacic wszystko wraz z odestkami (okolo 200zl), po czym
    wplacone zaliczki zwroci;
    b) kaze wplacic jedynie odestki od zaliczek, bo i tak by trzeba zwrocic
    zaliczki;
    c) cos innego :)
    ?

    --
    Adam

  • 2. Data: 2011-01-27 08:31:06
    Temat: Re: Niewplacone zaliczki i zwrot podatku.
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 26 Jan 2011 23:54:58 +0100, elephanto
    <e...@c...it.gmail.com> wrote:

    /.../
    >styczen-czerwiec 2010r. wyszly zaliczki na podatek w wysokosci okolo
    >30zl. To wszystkie zaliczki do wplaty za ten rok. Poniewaz ZUSy
    /.../
    >podatnik nie wplacic zadnej zaliczki!

    US z rocznego PITa nie dowie się, kiedy ten dochód się pojawił, więc i
    nie będzie miał wiedzy, że zaliczki się należały wcześniej niż
    rozliczenie roczne.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-01-27 08:55:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > US z rocznego PITa nie dowie się, kiedy ten dochód się pojawił, więc i
    > nie będzie miał wiedzy, że zaliczki się należały wcześniej niż
    > rozliczenie roczne.

    A to ryczałtowcy mają jakąś inną konstrukcję PITa i nie ma tej tabelki na
    końcu
    z miesiącami i należnymi zaliczkami? Czy po prostu zakładasz, że podatnik
    nałga w tym zeznaniu?

  • 4. Data: 2011-01-27 09:09:29
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 27 Jan 2011 09:55:07 +0100, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    >A to ryczałtowcy mają jakąś inną konstrukcję PITa i nie ma tej tabelki na
    >końcu

    aaa, uprościłem sobie i założyłem, że to PIT na zasadach ogólnych.
    Pewnie w takim razie błądzę.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-01-27 09:51:22
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > aaa, uprościłem sobie i założyłem, że to PIT na zasadach ogólnych.
    > Pewnie w takim razie błądzę.

    Przy zasadach ogólnych taka tabelka akurat jest :)
    Andrzej
    www.radom.ws