  • 1. Data: 2011-01-26 22:40:56
    Temat: faktura zakupu ue - jak wprowadzic?
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Wiem, że może nie do końca dobrze wybrałem grupę, ale nie wiem już
    gdzie szukać informacji na ten temat.

    Chciałbym dodać fakturę zakupu w EUR od dostawcy z UE do programu
    Insert GT, w związku z czym mam parę dylematów, na które nie mogę
    znaleźć wyjaśnienia.

    Przykładowo:
    - przelew dokonany 1 grudnia 2010, na kwote 1000pln = 200eur (załóżmy,
    że tak), po kursie z mBanku (przelew SEPA) 4,15 (załóżmy)
    - fakturę wystawiono 13 grudnia 2010, na kwotę 210eur
    - towar otrzymałem 20 grudnia 2010

    Teraz dodaję fakturę zakupu:
    - liczona według cen netto w EUR
    - kurs waluty średni z dnia 10-12-2010 (poprzedzający dzień wystawienia
    faktury przez dostawcę - 10 to piątek, a 13 z faktury to poniedziałek) z
    NBP 4,02 (załóżmy)
    - domyślna cena w PLN, kurs średni z dnia (12 grudnia 2010 - program
    automatycznie uzupełnia)

    Jak dotąd dobrze?

    Dodaję płatność (przelew -> dodanie operacji bankowej):
    - Kontrahent LTD., wypłata z rachunku z 1 grudnia 2010
    - Numer rachunku (właśnie! - do wyboru mam w tym oknie numer rachunku
    dostawcy i swój.. logicznie byłoby z mojego wypłata, ale z drugiej
    strony, wypłata NA dostawcy...)
    - Waluta rozliczenia - EUR, kurs waluty - średni? zakupu? z dnia? 1, 10,
    13, a może 20 grudnia?

    Co dalej ... ?

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam,