  • 1. Data: 2003-01-26 22:27:57
    Temat: Spółka jawna - jak rozliczać?
    Od: "Monica" <m...@h...pl>

    Mam pytanko odnośnie możliwości rozliczania spółki jawnej.

    Na stronie http://www2.gazeta.pl/firma/1,31459,834180.html napisano, że
    "podmiot ten jest zobowiązany do prowadzenia pełnej księgowości zgodnie z
    przepisami ustawy o rachunkowości"

    Natomiast na stronie http://firma.onet.pl/1279,1103179,poradnik.html -
    "Możliwe formy opodatkowania: Zasady ogólne - podatkowa księga przychodów i
    rozchodów, Zasady ogólne - księgowość pełna, Ryczałt ewidencjonowany"

    Jak to w końcu jest?? Czy będę musiała wprowadzić pełną księgowość?? -
    bardzo mi to nie na rękę (głównie ze względu na koszt takiej usługi)
    Uprzedzam rady żeby założyć spółkę cywilną - bo i tak niedługo trzeba będzie
    ja przekształcić w sp. jawną :(

    Z góry wielkie dzięki za odpowiedź

    Pozdrawiam

    Monica

  • 2. Data: 2003-01-27 08:21:45
    Temat: Re: Spółka jawna - jak rozliczać?
    Od: "Adam W." <a...@p...pl>

    Prowadzę spółkę jawną i mam Księgę przychodów i rozchodów.
    Nie ma obowiązku prowadzić pełnej księgowości, chyba że osiągać będziesz
    b.wysokie obroty roczne

  • 3. Data: 2003-01-27 08:36:29
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Adam W." <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Prowadzę spółkę jawną i mam Księgę przychodów i rozchodów.
    > Nie ma obowiązku prowadzić pełnej księgowości, chyba że osiągać będziesz
    > b.wysokie obroty roczne
    Ustawa o rachunkowości dotyczy spólek(cywilnych jawnych) których obroty za
    rok przekroczyły 800000 EUR .Jeśli twoje nie przekroczy to nie muszisz
    prowdzić pełnej księgowości
    Jolka