  • 1. Data: 2003-01-26 21:37:38
    Temat: VAT-7
    Od: "Ewa" <d...@p...incorekt.pl>

    jakie pozycje w deklaracji należy wypelnić - w miesiącu poprzedzającym zostały
    dokonane czynności podlegające opodatkowaniu a w miesiącu składania nie bylo takich
    czynności. Z poprzednich miesięcy pozostało trochę VAT-u do odliczenia. Materiały
    które mam dostępne nie omawiają tego tematu. Dzięki za pomoc. Początkująca

  • 2. Data: 2003-01-27 04:01:05
    Temat: Re: VAT-7
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <d...@p...incorekt.pl> napisał w wiadomości
[...]
    =============
    jezeli w poprzednim miesiacu wystapil VAT do przeniesienia
    to w miesiacu biezacym pomino braku czynnosci umieszczasz tem podatek w polu
    [36] (kwota nadwyzki z poprzednij deklaracji

    zakupy umieszczasz w bloku D3

    w pole [56] wpisujesz to samo co w pole [36]

    nastepne pola zgodnie z objasnieniami
    Tomek A.

  • 3. Data: 2003-01-27 16:18:06
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Chyba jednak nie tak - Atomek cię wprowadza w błąd:

    Jeśli w poz. 38 Razem jest 0 (czyli nie ma podatku należnego), to pomimo
    przeniesienia na następny miesiąc (poz. 68), które to przeniesienie wpisuje
    się do poz. 39 - suma odliczeń w poz. 59 musi być 0 i wtedy również poz. 68
    jest równa 0 ! (to jest ten art. 19 ust.4, októrym mowa w wyjaśnieniach do
    poz. 59). Odliczenia przenosi się do kolejnego miesiąca w dziale D2 - czyli
    dopiero do miesiąca wktórym dokonano jakiejś sprzedaży opodatkowanej (byle
    nie dłużej niż do 36 miesięcy).

    Z.K.

  • 4. Data: 2003-01-27 23:45:22
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czyli
    > dopiero do miesiąca wktórym dokonano jakiejś sprzedaży opodatkowanej (byle

    ===============
    najpierw ustalmy: ktora deklaracje mamy przed oczami - ja posluguje sie
    nowa - wersja (7)

    nie moge sie z tym zgodzic. Pytanie dotyczylo sytuacji gdy w poprzednim
    miesiacu wystapila nadwyzka podatku naliczonego nad naleznym i nie
    przyslugiwal pytajacemu zwrot bezposredni, wobez tego nadwyzke te
    umieszczono w polu [65] czyli do przeniesienia na nastepny miesiac. W
    biezacym miesiacu (w tym w ktorym pole [35]=0) nadwyzke umieszczamy w polu
    [36]. Blok D2 pozostawiamy pusty bowiem nie wystepuja tu zadne
    nierozliczone z poprzednich miesiecy zakupy (w poprzednim miesiacy wystapily
    czynnosci opodatkowane w zwiazku z tym ustalone juz zostalo zobowiazanie
    podatkowe za ten miesiac) W bloku D3 wpisujemy zakupy z biezacego miesiaca.
    W bloku D.4 nie wypelniamy pol 54 i 55 bowiem nie jest znana struktura
    sprzedazy i nie mozna dokonac rozliczenia podatku naliczonego. w pole [56]
    nalezy wpisac kwote z pola [36] wszystkie nastepne pola wypelniamy zgodnie
    z opisem na deklaracji.
    W art.19 ust.4 "jezeli w okresie, o ktorym mowa w ust.3, podatnik nie
    wykonal czynnosci podlegajacej opodatkowaniu, podatek naliczony ZA TEN OKRES
    podlega rozliczeniu w najblizszym..."
    Podatek umieszczony w polu z przeniesienia [36] nie dotyczy okresu
    rozliczeniowego, i bedzie "wedrowal" do pola [65] i znow do pola [36] w
    nastepnej deklaracji. natomiast zakupy z bloku D3 jako nierozliczone przejda
    do bloku D2. nastepnych deklaracji.

    Tomek A.

  • 5. Data: 2003-01-28 06:15:40
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    > najpierw ustalmy: ktora deklaracje mamy przed oczami - ja posluguje sie
    > nowa - wersja (7)

    Niestety ja posługujeę się starą deklaracją VAT-7 (6) ważną jeszcze do końca
    lipca. Ale nie szkodzi - dam sobie radę z numeracją pól.

> [...]
    > sprzedazy i nie mozna dokonac rozliczenia podatku naliczonego. w pole [56]
    > nalezy wpisac kwote z pola [36] wszystkie nastepne pola wypelniamy

    I tu się nie zgadzam - według mnie w pole [56] należy wpisać 0 a nie kwotę z
    pola [36].

> [...]
    > rozliczeniowego, i bedzie "wedrowal" do pola [65] i znow do pola [36] w
    > nastepnej deklaracji. natomiast zakupy z bloku D3 jako nierozliczone

    Wtedy w nowej deklaracji w polu [65] będzie oczywiście 0, a w deklaracji w
    następnym miesiącu - tym w którym wreszcie nastapi sprzedaż opodatkowana
    wszystkie zakupy nierozliczone D3 ze wszystkich poprzednich deklaracji będą
    przeniesione do D2.

    Wytłuszczone przez Ciebie słowa ZA TEN OKRES, czyli za okres, kiedy podatnik
    nie wykonał czynności podlegającej opodatkowaniu dotyczą nie tylko
    ostatniego miesiąca ale również poprzednich kiedy też nie było sprzedaży
    opodatkowanej. Mój sposób jednak przenosi do D2 całą strukturę zakupów z
    owego okresu, kiedy nie można było odliczyć podatku a nie tylko strukturę z
    ostatniego miesiąca (poprzedniego) i chyba jest właściwszy.

    Uff - skomplikowane to, ale tak postepują dobre programy do wypełniania
    deklaracji VAT-7.

    Pozdrawiam oponenta

    Z.K.

  • 6. Data: 2003-01-28 14:35:03
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > I tu się nie zgadzam - według mnie w pole [56] należy wpisać 0 a nie kwotę
    > pola [36].
    =================
    wpisanie tu zera jest jakby bardziej niezgodne z opisem tego pola. wszak
    jest tam napisane ze nalezy tu przeniesc zawartosc z pola [36]

> [...]
    > owego okresu, kiedy nie można było odliczyć podatku a nie tylko strukturę
    > ostatniego miesiąca (poprzedniego) i chyba jest właściwszy.
    ===================
    Tak - tylko ze w naszym przypadku w poprzednim miesiacu czynnosci
    opodatkowane wystapily i dlatego powstala kwota do przeniesienia. Gdyby
    czynnosci nie wystapily kwoty do przeniesienia nie byloby.

    Tomek A.

  • 7. Data: 2003-01-28 15:10:35
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    > =================
    > wpisanie tu zera jest jakby bardziej niezgodne z opisem tego pola. wszak
    > jest tam napisane ze nalezy tu przeniesc zawartosc z pola [36]

    Tak ale w opisie pola [56] jest napisane: suma kwot z poz. [36] + ...; z
    zastrzeżeniem przypadków o których mowa w art.... oraz art 19 ust.4 ustawy -
    to jest właśnie ten przypadek zastrzeżenia właśnie i trzeba tam wpisać 0
    (aby nie przekroczyć wartości w polu [35]).

> [...]
    > opodatkowane wystapily i dlatego powstala kwota do przeniesienia. Gdyby
    > czynnosci nie wystapily kwoty do przeniesienia nie byloby.

    Nie rozumiem tego - według mnie w części D2 należy wpisać wszystkie zakupy
    (wraz ze strukturą) z poprzednich deklaracji, które nie zostały rozliczone.
    Wychodzi na moje.

    Z.K.

  • 8. Data: 2003-01-28 15:29:24
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    [ciach..]
> [...]
    > to jest właśnie ten przypadek zastrzeżenia właśnie i trzeba tam wpisać 0
    > (aby nie przekroczyć wartości w polu [35]).
    ==============
    Przypadki omowione w art 19 ust4 nie dotycza pola [36]

    [ciach]

    > Nie rozumiem tego - według mnie w części D2 należy wpisać wszystkie zakupy
    > (wraz ze strukturą) z poprzednich deklaracji, które nie zostały
    rozliczone.
    > Wychodzi na moje.

    Zasada jest taka:

    Do D2 przenosimy to co bylo w D2 na poprzedniej deklaracji oraz to co bylo
    na D3 - pod warunkiem ze w poprzedniej deklaracji nie wystapily czynnosci
    opodatkowane.

    W naszym przypadku w poprzedniej deklaracji czynnosci opodatkowane WYSTAPILY
    dlatego do D2 nie przenosimy NICZEGO.

    Tomek A.