  • 1. Data: 2003-01-26 21:23:50
    Temat: jakie konsekwencje za niezłozenie w terminie dekl.VAT-7
    Od: mm01 <m...@p...fm>

    czy można odliczyc VAT jak sie nie złozyło w terminie deklaracji VAT-7

  • 2. Data: 2003-01-26 22:03:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mm01 napisał:
    > czy można odliczyc VAT jak sie nie złozyło w terminie deklaracji VAT-7

    Od marca tego roku tak.

    Dotychczasowy zakaz opiera sie w duzej mierze na dośc metnej
    interpretacji "intencji ustawodawcy" dokonywanej przez NSA.
    Z powodu zmiany przepisów dotyczących mozliwości korygowania VAT
    naliczonego "w gorę" te interpretacjie straciły wszelkie podstawy prawne.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-26 22:52:47
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Od marca tego roku tak.

    Pytanie trochę obok tematu, ale tylko troche:
    czy zmienił się ostatnio (po nowym roku) wzór formularza VAT-7?
    A jesli tak, to czy na tyle znacząco, aby za złożenie na starym
    coś mi grozilo?

    Dzieki,

    Latet

  • 4. Data: 2003-01-26 23:28:44
    Od: mm01 <m...@p...fm>

    Użytkownik Latet napisał:

> [...]
    > czy zmienił się ostatnio (po nowym roku) wzór formularza VAT-7?
    > A jesli tak, to czy na tyle znacząco, aby za złożenie na starym

    to mam problem, jutro ostateczny termin zlozenia dekl.VAT-7
    co ryzykuje jak zloże po terminie?

  • 5. Data: 2003-01-27 08:07:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mm01 napisał:

    > to mam problem, jutro ostateczny termin zlozenia dekl.VAT-7
    > co ryzykuje jak zloże po terminie?

    Mandat.
    Mój klient dostał 250zł i to w sytuacji kiedy urzędniczka była do niego
    przychylnie nastawiona (gość ma siostre pracującą w tym samym US w
    dziale VATu :-) macki nepotyzmu sięgaja wszędzie...).

    Możesz tez spotkać sie z interpretacją że jednak nie możesz odliczyc VAT
    naliczonego na tej deklaracji - konsekwencje marcowej zmiany ustawy nie
    do wszystkich urzędów jeszcze dotarły.
    Do "moich" USów owszem, dotarło. Ale róznie może być gdzie indziej, więc
    możliwe że troche będziesz musiał sie naszarpać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-01-27 08:31:16
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    do
    > dnia 31 lipca 2003 r., może być stosowany wzór deklaracji dla podatku od
    > towarów i usług (VAT-7) - przez podatników rozliczających się z podatku za
    > okresy miesięczne, oraz wzór kwartalnej deklaracji dla podatku od towarów
    > usług w zakresie działalności rolniczej (VAT-7R), w brzmieniu
    obowiązującym
    > przed wejściem w życie niniejszego rozporządzenia. Podatnik rozliczający
    się
    > za pomocą deklaracji VAT-7 może spokojnie korzystać jeszcze ze starego

    OK, to mi ulżyło.
    Z ciekawosci - czy nowy formularz VAT-7 bardzo sie rozni?

    Dzieki!

    Latet

  • 7. Data: 2003-01-27 13:11:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Jan 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ czy zmienił się ostatnio (po nowym roku) wzór formularza VAT-7?
    >+ A jesli tak, to czy na tyle znacząco, aby za złożenie na starym
    >+ coś mi grozilo?

    Oj, mi się w tym roku 1. deklarację PIT zdarzyło złożyć na
    "starym" druku ! Świat się nie zawalił, choć wklepywanie
    nieco utrudniłem (jak są warunki to pakuję się bezpośrednio
    do wprowadzania danych - nie wiem czy wszędzie tak jest
    że można; przy okazji dane są zweryfikowane i nie "grozi"
    później alarm z powodu drobnych błędów :)).
    Niemniej zostałem przyjęty z wyrozumiałością... ! :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-27 14:43:10
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "OLO" <a...@g...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okresy miesięczne, oraz wzór kwartalnej deklaracji dla podatku od towarów
    Godzinę temu pobrałem z rąk urzędnika w US formularze deklaracji VAT-7 wg
    starego wzoru - nie ma w dystrybucji nowych formularzy.
    WSm

  • 9. Data: 2003-01-27 15:48:15
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    OLO <a...@g...net.pl> wrote:
    > Zgodnie z rozporządzeniem, do wyczerpania nakładu, jednak nie dłużej
    niż
    > do dnia 31 lipca 2003 r., może być stosowany wzór deklaracji dla
    podatku

    znowu jakis urzędniczyna musi się wykazać za co bierze pieniądze?
    Oby ich pogięło.Nowy wydatek na upgrade oprogramowania, jeśli będzie.A
    może całkiem nową wersję trzeba będzie kupić.
    To już przechodzi ludzkie pojęcie.Mam propozycję-po co składać
    deklaracje,wystarczy złożyć ewidencje Vat i niech sobie szukają danych
    które są im potrzebne. Kto za,a kto przeciw i dlaczego?
    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 10. Data: 2003-01-28 08:10:09
    Od: "OLO" <a...@g...net.pl>

[...]
    okresy miesięczne, oraz wzór kwartalnej deklaracji dla podatku od towarów i
[...]
    Inaczej jest w przypadku podatników rozliczających Vat za okresy kwartalne.
    Dla nich obowiązuje nowy druk (VAT -7K) - za ostatni kwartał 2002 roku muszą
    oni rozliczyć podatek właśnie na tej deklaracji.