  • 1. Data: 2005-06-23 04:28:32
    Temat: Spółka na Cyprze a sprawa Polska - jak to jest?
    Od: "Mourad Kowalski" <m...@s...pl>

    Witam!

    Jak to jest?

    Zakładam spółkę na Cyprze, i załóżmy przez rok przynosi ona miliard dolarów
    zysku ;). Ja jestem jej wlascicielem, odprowadzam podatek na miejscu i co
    dalej? Chce zalegalizowac pieniadze w polsce, czyli kupic sobie palac
    kultury, jakies lotnisko, ewentualnie wszystkie mosty w Warszawie. Czy te
    pieniadze mam w polsce automatycznie legalnie, czy jak? Wyplacam dywidende
    ze spolki, i w polsce ona jest juz nieopdoatkowana? Ktos cos moze wiecej o
    tym powiedziec? Nosze sie z zamiarem otwarcia takiej firmy (obrot
    finansowy), i zastanawiam sie na ile jest to oplacalne i jak dziala.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-06-23 04:34:03
    Temat: Re: Spółka na Cyprze a sprawa Polska - jak to jest?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mourad Kowalski wrote:
> [...]
    > tym powiedziec? Nosze sie z zamiarem otwarcia takiej firmy (obrot
    > finansowy), i zastanawiam sie na ile jest to oplacalne i jak dziala.

    Jesli chodzi o osoby fizyczne to poczytaj umowe o unikaniu podwojnego
    opodatkowania pomiędzy RP i republiką cypru.
    juz nie pamietam jak to tam jest, ale jak mi dobrze w głowie kołacze, to
    jest tak, że jak zapłaciłem podatek na cyprze to w polsce już nie musisz.
    Ale nie jestem tego pewien, bo po prostu nie pamiętam.
    W kazdym razie co do zasady, w Polsce rozliczasz się z całości swoich
    dochodów, chyba, że umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania stanowią
    inaczej.