  • 1. Data: 2005-06-22 21:27:51
    Temat: VAT: zwolnienie podmiotowe strikes back
    Od: maHo <m...@p...net>

    Witam

    mam wątpliwości ciągle do tego zwolnienia podmiotowego:

    1. dzisiaj rozpocząłem DG. Zwolnienie podmiotowe. Do końca czerwca
    muszę wystawić rachunek. Na jaką maksymalną sumę mogę go wystawić żeby
    nie "wypaść" ze zwolnienia podmiotowego?.

    wg. mnie,
    opierając się na art 113 ust 10
    (
    "10. Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży, w proporcji do okresu
    prowadzonej sprzedaży, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę
    określoną w ust. 1 lub w ust. 8, zwolnienie określone w ust. 9 traci moc
    z momentem przekroczenia kwoty określonej w ust. 1 lub w ust. 8.
    Opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad wartość określoną w
    zdaniu poprzednim, a obowiązek podatkowy powstaje z momentem
    przekroczenia tej wartości. Przepis ust. 5 zdanie trzecie stosuje się
    odpowiednio."
    )
    można 30 czerwca można wystawić 10 000 EUR * 8 dni/365 dni co daje
    jakieś 870 zł. I takie wyliczenie nieszczególnie mnie zadowala, bo chcę
    wystawić rachunek na jakieś 2.5k.

    Więc mam szczerą nadzieję, że popełniłem jakiś błąd w tych wyliczeniach,
    i rzeczywiście mogę wystawić troche więcej.

    Czy ktoś opierając się na swojej wiedzy i doświadczeniu mógłby
    *podyskutować* na ten temat?.

    2. W ustawie znalazłem w art 113 ust 13:
    "13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów,
    dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników: (i tutaj lista
    podatników)"

    Wobec czego, jeżeli mam zamiar wynajać dedykowany serwer powiedzmy w
    Wielkiej Brytanii, to czy automatycznie przez ten fakt "wypadam" ze
    zwolnienia podmiotowego?

    pozdrav

    maHo

  • 2. Data: 2005-06-23 05:32:54
    Temat: Re: zwolnienie podmiotowe strikes back
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
[...]

    Należy wyliczyć ile dni od momentu wystawienia pierwszej faktury do końca
    roku ci pozostało.
    Jeśli pierwsza sprzedaz następuje 30 czerwca to do końca roku masz 185 dni.
    10000EUR * 185 / 365 = 5068,50 EUR
    Tracisz zwolnienie w momencie przekroczenia tej kwoty. Czyli pierwszż
    fakturę mozesz wystawić nawet na 5068,50 EUR (odpowiednio PLN).
    A drugę już z VAT-em, bo kwotę zwolnienia już "wykorzystałeś".

  • 3. Data: 2005-06-23 07:27:55
    Od: maHo <m...@p...net>

    Magdalena B wrote:
> [...]
    > fakturę mozesz wystawić nawet na 5068,50 EUR (odpowiednio PLN).
    > A drugę już z VAT-em, bo kwotę zwolnienia już "wykorzystałeś".

    Dzięki. Po zadaniu pytania na grupie natknąłem się na taką interpretację
    na stronie is.lublin.pl, a także w jakimś poradniku typu "załóż firmę",
    więc zakładam że jest ona powszechnie stosowana. Jednak czy to nie jest
    bomba z opóźnionym zapłonem?. Przecież "okres prowadzonej sprzedaży"
    jest napisane, a nie "ilość dni prowadzenia sprzedaży w roku
    podatkowym". A nie ulega wątpliwości że po 7 dniach od założenia DG będę
    prowadził sprzedaż od 7 dni, a nie od dni 185 :)

    pozdrav

    maHo

  • 4. Data: 2005-06-23 12:14:22
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Magdalena B wrote:
> [...]

    podatkowym". A nie ulega wątpliwości że po 7 dniach od założenia DG będę
    prowadził sprzedaż od 7 dni, a nie od dni 185 :)

    O początku okres dokonywania sprzedazy decyduje data sprzedaży wpisana na
    pierwszej wystawionej fakturze (tu: rachunku)

    Pozdrowienia
    MGB

  • 5. Data: 2005-06-23 13:51:16
    Od: maHo <m...@p...net>

    Magdalena B wrote:
    [ciach]

    > O początku okres dokonywania sprzedazy decyduje data sprzedaży wpisana na
    > pierwszej wystawionej fakturze (tu: rachunku)

    Z tym się nie spieram. Ale jeżeli wykonuję działalność od wczoraj
    (wczoraj wystawilem pierwszy rachunek), to dzisiaj okres sprzedaży jest
    2 dni, a nie ilość_dni_w_roku - wczorajszy_dzien.

    pozdrav

    maHo

    ps: czemu tak dziwnie cytujesz?