  • 1. Data: 2004-02-18 12:01:49
    Temat: Spółka sc wspólnik odchodzi cd.
    Od: "ebeb" <g...@w...pl>

    Witam
    Prowadzę DG w spółce (mała gastronomia pub,spółka sc.) wspólnik rezygnuje.
    1) Spółka sporządzona bez zastrzeżeń.
    2) Grunt dzierżawa od zarządu dróg miejskich.
    3) Nikt nie posiada prawa do nazwy (nie jest zastrzeżona w UP.)
    4) Właścicielem lokalu jest spółka (koszt budowy i wyposażenia poniesiony po
    połowie)
    Pytania :
    Jakie są zasady wystąpienia z dwuosobowej sc.?
    Co z koncesją na sprzedaż alkoholu (wydana była na spółkę)?
    Co z umowami z firmami dostarczającymi towar i dającymi w dzierżawę
    urządzenia?.
    Na jakiej zasadzie mogę prowadzić dalej własną działalność gospodarczą w tym
    miejscu?.
    Co mogę zrobić jeśli wspólnik przyczynił się do złej kondycji finansowej
    spółki (defraudacja)
    Pozdrawiam
    bebefirst

  • 2. Data: 2004-02-18 12:36:00
    Temat: Re: Spółka sc wspólnik odchodzi cd.
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ebeb wrote:

> [...]
    > po połowie)
    > Pytania :
    > Jakie są zasady wystąpienia z dwuosobowej sc.?

    Zasada jest prosta - wystapienie wspolnikapowoduje ze spoka
    "przestaje istniec z mocy prawa".

    Spolka nie ma majatku majatek jest wspolna wlasnoscia wspolnikow.

> [...]
    > tym miejscu?.
    > Co mogę zrobić jeśli wspólnik przyczynił się do złej kondycji finansowej

    Jedyne ROZSADNE wg mnie rozwiazanie to pogadac ze wspolnikiem, by pryzjac
    INNEGO
    przed jego wystapieniem (jesli to jeszczemozliwe).
    Jesli wspolnik wystapil, to juz "po herbatce" spolka nie istnieje

    Boguslaw