  • 1. Data: 2005-05-05 10:47:56
    Temat: Sprowadzenie ksiązek z USA
    Od: Piotreq<r...@o...pl>

    Witam
    Mam problem, chciłabym zamówić książki z amazon.com. W USA ich cena wynosi około
    165$ w Polsce około 1200zł. Jakie dodatkowe koszty poniose i w jakiej wysokości
    VAT cło ?! Ktoś mi powiedział, że książek to nie obejmuje, ale musze wiedzieć na
    pewno. Pozdrawiam i dziękuję z góry

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-05 13:13:25
    Temat: Re: Sprowadzenie ksiązek z USA
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotreq wrote:
> [...]
    > VAT cło ?! Ktoś mi powiedział, że książek to nie obejmuje, ale musze wiedzieć na

    Na pewno to nigdy nie będziesz wiedział.
    Bo Urząd Celny może się przyczepić i doliczyć cło, ale nie musi.
    Ściągałem wiele książek z amazon i nigdy urząd celny się nie przyczepił.
    Przesyłki były rzędu 150 $.
    Dodatkowe koszty: koszt wysyłki przez amazon, zwykle koło 30 $.

  • 3. Data: 2005-05-08 21:32:21
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 05 May 2005 08:13:25 -0500, w <d5d65l$a07$5@inews.gazeta.pl>, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(-a):

> [...]
    > Przesyłki były rzędu 150 $.
    > Dodatkowe koszty: koszt wysyłki przez amazon, zwykle koło 30 $.

    Nie liczyłbym tak "zwykle 30$" -- liczą sobie po kilka $$$ od książki.

  • 4. Data: 2005-05-08 21:48:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    r...@a...net.pl wrote:

    > Nie liczyłbym tak "zwykle 30$" -- liczą sobie po kilka $$$ od książki.

    Liczą sobie od ciężaru przesyłki i kraju docelowego, co może i w jakiś
    tam sposób przekłada się na "od książki", ale na pewno nie tak bezpośrednio.

  • 5. Data: 2005-05-13 18:33:23
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 08 May 2005 16:48:25 -0500, w <d5m1fa$stu$1@inews.gazeta.pl>, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(-a):

    > Liczą sobie od ciężaru przesyłki i kraju docelowego, co może i w jakiś
    > tam sposób przekłada się na "od książki", ale na pewno nie tak bezpośrednio.

    Dokładnie -- od sztuki. Masa nie ma znaczenia.