  • 1. Data: 2005-05-05 10:41:57
    Temat: opodatkowanie alimentów
    Od: Alka6<a...@w...pl>

    Mąż przebywa w Polsce i otrzymuje na siebie alimenty od żony zamieszkałej w USA
    Czy od tego płaci podatek???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-06-05 20:44:26
    Temat: Re: opodatkowanie alimentów
    Od: "Iwone" <i...@v...pl>

    " Mąż przebywa w Polsce i otrzymuje na siebie alimenty od żony zamieszkałej
    w USA
    Czy od tego płaci podatek???"

    Według US tak.
    Jestem w podobnej sytuacji, i sądzę się z US.

    Jestem nadal żoną, nie mam zniesionej wspólności majątkowej, więc jakim
    prawem US żada zapłaty podatku?!
    Na dobrą sprawę mogłabym rozliczyć się wspólnie z mężem, ale US twierdzi że
    powinnam doliczyć swoje alimenty do dochodu.
    Moim zdaniem to jest próba podwójnego opodatkowania tej samej kwoty.