    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedarz składnia majatku DG
    Date: Mon, 19 May 2003 10:59:29 +0200

    Mam prosbe.
    Wie,m, ze moglbym sobie sam poszukac, ale jestem w "niedoczasie".

    Osoba prowadzaca DG (KPiR VAT) chce sprzeac
    skladnik majatku ktory byl poddany amortyzacji, (nie nieruchomosc)
    poprzednio nalezal do podatnika, nie przyslugiwalo odliczenie VAT.

    Kupujacym jest osoba fizyczna ktora chce kupic to"na siebie", choc prowadzi
    DG
    w formie s.c.

    Pozostawil zonie upowaznienie do sprzedazy i dokonania czynnosci
    zwiazanych z prowadzeniem i zlikwidowaniem DG (poswiadczone norarialnie).

    DG nie zlikwidowana.

    I pytania.

    1. Kto jest sprzeajacym - zona, czy maz reprezentowany przez zone (a moze
    obojetne) ?
    2. Jak ma byc wystawiona faktura - kto jest sprzeawca.
    3 Sprzedaz nie podlega podatkiwi od czynnosci Cywilno prawnych (czy napewo ?
    zapomnialem paragrafu.),
    4. Czy w przyadku gdy kupujacy wystepuje "jako konsument", choc przewiduje,
    ze byc moze bedzie uzywal w GD
    wynmagana jest uomwa?

    Gdyby ktos mnie oswiecil, bylbym wdzieczny

    Boguslaw