  • 1. Data: 2004-12-29 17:21:47
    Temat: Sprzedaż artykułów zakupinych bez faktury???
    Od: "Mart" <q...@o...pl>

    Witam,
    Czy i na jakiej zasadzie można handlować materiałami i sprzętem zakupionymi
    bez faktury /paragon, umowa - TAK/??? Jak to księgować??
    Aby przybliżyć temat:
    - sklep internetowy - sprzedaż artykułów różnych
    - możliwość zakupu za granicą i w kraju - np używanych /ale również nowych/
    rowerów, motocykli, narzędzi, materiałow bez faktury /np upadłości lub
    pojedyńcze sztuki/
    --
    MART
    "the way out"

  • 2. Data: 2004-12-29 23:12:17
    Temat: Re: Sprzedaż artykułów zakupinych bez faktury???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Mart wrote:

    >+ Witam,
    >+ Czy i na jakiej zasadzie można handlować materiałami i sprzętem zakupionymi
    >+ bez faktury /paragon,

    ...IMHO nie.
    Zastrzegam że piszę z pozycji KPiR (a ty PK ? ;)) - ale w rozpo-
    rządzeniu jasne pozwolenie "na paragon" jest dla "materiałów biurowych
    i pomocniczych" cobykolwiek to nie znaczyło.
    Dla towarów handlowych nie bardzo :]

    >+ umowa - TAK/???

    Hm... ja tam narażam się regularnie Maddy powiadając że powinien być
    RACHUNEK - jak kupuje się od osoby fizycznej bez DG to też, może być
    na tym samym papierku co umowa :)
    Dlaczego ?
    Bo umowa stanowi że *chcesz sprzedać/kupić* - umawiasz się. A nie
    wiadomo czy DOSZŁO do jej realizacji !

    >+ rowerów, motocykli, narzędzi, materiałow bez faktury /np upadłości lub
    >+ pojedyńcze sztuki/

    Moment.
    Co za "upadłości" ??
    Jak rozumieniu "bankructwa" to przecież *ktoś* to *SPRZEDAJE* - albo
    likwidator albo komornik !
    Więc "kwit" jest...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-30 05:40:28
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Moment.
    > Co za "upadłości" ??
    > Jak rozumieniu "bankructwa" to przecież *ktoś* to *SPRZEDAJE* - albo
    > likwidator albo komornik !
    > Więc "kwit" jest...

    Syndyk Masy Upadłości. I wystawia pierwszorzędne Faktury VAT. Niedługo
    będę wyprzedawał w Łodzi co nieco:-)

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837

  • 4. Data: 2004-12-30 13:04:29
    Od: "Mart" <q...@o...pl>

> [...]
    >
    > Moment.
    > Co za "upadłości" ??
    > Jak rozumieniu "bankructwa" to przecież *ktoś* to *SPRZEDAJE* - albo

    To w UE a tam niekoniecznie!
    --
    MART
    "the way out"