  • 1. Data: 2003-06-10 14:50:05
    Temat: Sprzedaż i zakup części mieszkania a 10% podatek od sprzed. mieszkania
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam,
    Mam pytanie, które możliwe, że zainteresuje wielu z Was.
    Otóż, wraz z małżonką posiadamy 50% udziałów w mieszkaniu, a rodzice drugie 50%
    udziałów. Jest to spowodowane tym, że razem z rodzicami posiadamy zdolność
    kredytową.
    Teraz chcemy to mieszkanie sprzedać i kupić większe (i droższe) - chcemy kupić
    tak samo, tj. 50% udziałów ja z żoną i 50% udziałów rodzice. Nie chcemy
    zapłacić 10% podatku od sprzedaży tego mieszkania, ale w US całkiem przypadkowo
    dowiedziałem się, że nic z tego, otóż nie wystarczy po prostu wydać pieniądze w
    ciagu dwóch lat na inne cele mieszkaniowe w większej kwocie niż dochód ze
    sprzedaży - trzeba kupić całe mieszkanie, a nie część mieszkania, tzn. nie może
    być tak, że ja z żoną kupujemy 50% mieszkania a rodzice drugie 50% - otóż
    powinniśmy z żoną kupić całe mieszkanie, a rodzice też całe (inne) mieszkanie,
    aby nie zapłacić podatku. Ot, ciekawostka, znowu korzystna dla US interpretacja
    prawa - można kupić część budynku, ale nie część mieszkania, co w takim razie
    robić, żeby nie zapłacić podatku? Ma ktoś pomysł? Może złożyć wniosek do US o
    interpretację przepisów? ktoś spotkał się z podobną sprawa?

    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-06-10 21:41:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003 g...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Może złożyć wniosek do US o interpretację przepisów?

    "US nie udziela w trybie Ordynacji Podatkowej artykuł któryś-tam
    odpowiedzi na pytania hipotetyczne". To tak celem uprzedzenia :)
    Znaczy: odpowie *tylko* o ile opiszesz stan faktyczny.
    Jak odpowiedź będzie "niewygodna" to masz już przechlapane :[

    A swoją drogą - kolejne ciekawe postawienie sprawy na głowie...

    pozdrowienia, Gotfryd