  • 1. Data: 2006-11-22 06:52:08
    Temat: Sprzedaż mieszkania a urząd skarbowy
    Od: "Grey Pilgrim" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kolejny raz trafiam na barierę biurokratyczną, z którą ludzie zajmujący się
    podatkami nie do końca sobie radzą, bo mają rozbiezne opinie.
    Dlatego zwracam się do praktyków.

    Rok temu kupiłem mieszkanie, mam na nie kredyt 140tys. Niestety muszę je pilnie
    sprzedać. Cena sprzedaży to 200tys. Zgodnie z prawem od tych 200tys (przychodu)
    powinienem zapłacić 10% podatku, chyba, że zgłoszę do US, że przeznaczę te
    pieniądze na cele mieszkaniowe w ciągu dwóch lat. Po podpisaniu umowy tak też
    zrobię.

    140tys. pójdzie na kredyt. Zostaje 60tys, jeżeli w ciągu dwóch lat wydam je na
    ww cele i to udokumentuje to nie ma sprawy. I tu pojawiają się pytania:

    Co jeśli nie wydam tych 60tys. na cele mieszkaniowe?
    Czy po dwóch latach będę musiał zapłacić te 10% od 200tys, czy od 60tys?
    Czy z racji faktu, że obowiązek podatkowy powstaje teraz, a ja zapłacę podatek
    za dwa lata wiążę się z jakimiś odsetkami?

    Czekam na opinie i pozdrawiam
    Grey Pilgrim

  • 2. Data: 2006-11-22 08:03:08
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania a urząd skarbowy
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam

> [...]
    podatek
    > za dwa lata wiążę się z jakimiś odsetkami?

    Podatek trzeba będzie zapłacić od całej kwoty 200 tys, no i niestety z
    odsetkami za 2 lata wstecz.

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2006-11-22 08:40:23
    Od: "Grey Pilgrim" <e...@p...onet.pl>

    > Podatek trzeba będzie zapłacić od całej kwoty 200 tys, no i niestety z
    > odsetkami za 2 lata wstecz.

    Przy takim podejściu, jeśli zadeklarowałbym, że przeznacze 200tys to na cele
    mieszkaniowe, wydał 199tys przez dwa lata i tyle mógł udokumentować to i tak
    płaciłbym podatek od całości, czyli od 200?

  • 4. Data: 2006-11-22 10:39:36
    Temat: Re: Sprzeda? mieszkania a urz?d skarbowy
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-11-2006 o 09:40:23 Grey Pilgrim <e...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > tak
    > płaciłbym podatek od całości, czyli od 200?

    Dorzuć Developerowi tego tysiaka i masz spokój,
    oczywiście jeśli massz sprzeczne informacje i nie wiesz komu ufać.

  • 5. Data: 2006-11-22 13:16:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Grey Pilgrim" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniądze na cele mieszkaniowe w ciągu dwóch lat. Po podpisaniu umowy tak

    Nie może iść na kredyt, tylko na cele mieszkaniowe.
    Spłata kredytu takim celem IMO nie jest.

  • 6. Data: 2006-11-22 19:57:49
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie może iść na kredyt, tylko na cele mieszkaniowe.
    > Spłata kredytu takim celem IMO nie jest.

    no chyba nie do końca, bo zaciągniętego właśnie na ten cel jest.

    WojtekPL

  • 7. Data: 2006-11-22 21:48:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > no chyba nie do końca, bo zaciągniętego właśnie na ten cel jest.

    Zaciągnięcie było na ten cel, spłata już nie jest, wręcz przeciwnie.