  • 11. Data: 2006-01-15 15:47:09
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro, a teraz klopot - co zrobic ?
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    nie mam z czego tego zaplacic
    do wiezienia mnie za to wsadza?

    jak jest z egzekwowaniem takich pieniedzy jak ktos nie ma pracy i niczego
    nie posiada

  • 12. Data: 2006-01-15 15:50:50
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ponadto nie wiem jakie konsekwencje mogą grozić za niezarejestrowane
    > prowadzenie działalności gospodarczej...

    Sprawa w sadzie grodzkim (do 5.000 grzywny - w tym wypadku raczej sad bedzie
    laskawy i moze na naganie sie skonczy :)
    oraz wziecie przez czuły ZUS pod drogie skrzydelka :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2006-01-15 15:52:18
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MiSSieK" <m...@m...mm> napisał w wiadomości
    > nie mam z czego tego zaplacic
    > do wiezienia mnie za to wsadza?
    >
    > jak jest z egzekwowaniem takich pieniedzy jak ktos nie ma pracy i niczego
    > nie posiada

    US poczeka az zaczniesz pracowac.
    To nastapi szybciej niz Ci sie wydaje :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2006-01-15 15:54:40
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    no nie za szybko,
    bo wlasnie rozpoczalem kolejny kierunek studiow
    czyli jeszcze z 5 lat nauki przede mna

    ps: w perspektywach widzi mi sie praca za granica

  • 15. Data: 2006-01-15 15:55:00
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    SDD wrote:

    > Ale US go potraktowal jak prowadzacego dzialalnosc - w mysl uptu.
    > Nie dobral mu sie do dupy ani PCC ani PIT tylko VAT!
    > Pewnie dlatego wlasnie, ze kupowal i sprzedawal regularnie przez te 4 m-ce.
    > Jak by ZUS chcial sie mu dobrac, to moglby.

    No to zaplaci kare za to, ze nie prowadzil dzialalnosci a dzialal jakby
    prowadzil. Nic ZUSowi do tego.

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 16. Data: 2006-01-15 15:57:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    MiSSieK wrote:

    > jak jest z egzekwowaniem takich pieniedzy jak ktos nie ma pracy i niczego
    > nie posiada

    Przyjdzie komornik i poczeka, az cos bedziesz posiadal...

  • 17. Data: 2006-01-15 15:58:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <h...@g...pl> napisal(a):

    > No to zaplaci kare za to, ze nie prowadzil dzialalnosci a dzialal jakby
    > prowadzil. Nic ZUSowi do tego.

    Tak Ci się wydaje. ZUS może uznać, że prowadził. A jak US uzna, to ZUS się
    niespecjalnie namęczy w tym kierunku...
    --
    Samotnik

  • 18. Data: 2006-01-15 16:04:42
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > ps: w perspektywach widzi mi sie praca za granica

    No coz.... - moge zyczyc powodzenia - w kazdym razie na grupe trafiles o
    ponad pol roku za pozno. Gdybys poradzil sie tu po otrzymaniu pierwszego
    wezwania do US - to moze by bylo inaczej (poszedlbys bez faktur, wytlumaczyl
    ze kupiles wszystkie naraz na prezenty itp.) i by si erozeszlo po kosciach -
    a tak sam sobie skreciles bata.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2006-01-15 16:06:28
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wytlumaczyl
    > ze kupiles wszystkie naraz na prezenty itp.) i by si erozeszlo po

    A jakbys byl odwazniejszy to bys powiedzial, ze ukradles te telefony (nie
    powiadzialbys komu) - dochody z kradziezy sa zwolnione z PIT :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2006-01-15 16:36:00
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    1. A nie ma mozliwosci zeby US umorzyl ten Vat ? Jesli tak to z jakich
    powodow na przyklad ?

    2. Jezeli by mi naliczyli 75% od dochodu to takie cos jestem w stanie
    zrozumiec. Podobnie jezeli by mnie ukarali za nie prowadzenie dzialalnosci,
    to tez jest dla mnie do zrozumienia. Ale dlaczego VAT? Przeciez nie jestem
    vatowcem, ani nie prowadze zadnej dzialalnosci, to dlaczego mam go placic ?