  • 1. Data: 2006-01-15 14:14:40
    Temat: Sprzedaż na Allegro, a teraz klopot - co zrobic ?
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    1. W 2004 r. za posrednictwem portalu Allegro sprzedałem 14 szt. nowych
    telefonow komorkowych. Telefony te kupowalem za 315 zł w Salonie (faktury
    VAT lub paragony), a sprzedawalem na Allegro za 365 zł.

    2. W maju 2005 wezwał mnie Urząd Skarbowy. Przedstawiłem im obraz sytuacji
    wraz z fakturami i paragonami zakupu tych telefonow.

    3. Kilka miesiecy pozniej ponownie wezwano mnie do US z zapytaniem, czy
    prowadzilem ewidencje dokonanych transakcji sprzedazy. Nie robilem takiej
    ewidencji, wiec tak im odpowiedzialem.

    4. Sporzadzilem taka ewidencje i przekazalem ja z wyjasnieniem, ze zostala
    ona sporzadzona na podstawie historii tansakcji dostepnej w portalu Allegro.

    5. W styczniu biezacego roku otrzymalem pismo, że Naczelnik Urzedu
    Skarbowego wszczyna postepowanie w sprawie okreslenia wartosci
    niezaewidencjonowanej sprzedazy oraz ustalenia podatku towarow i uslug za
    miesiace poszczególne miesiace (sierpien, wrzesien, pazdziernik, listopad
    2004).
    Uzasadnienie (w skrocie): ze nie prowadzilem ewidencji sprzedazy, ze
    naruszylem art 109. ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o pod. od tow. i usł,
    zgodnie z ktorym podatnicy zwolnieni od pod. od towarow i uslug sa
    zobowiazani do zaewidencjonowania sprzedazy za dany dzien, nie pozniej
    jednak niz przed dokonaniem sprzedazy w dniu nastepnym.

    6. Bylem obejrzec ocene materialu dowodowego, w ktorej wyliczyli mi 22%
    podatku VAT (od obrotu), czyli troche ponad 1000 zł do zaplaty. Jest to
    sporo wiecej niz na tych 14 telefonach zarobilem.

    Jak powinienem postapic, zeby z tego wybrnac. Dodam, ze studiuje (korzystam
    ze swiadczen socjalnych) i nie posiadam takiej kwoty, zeby ja zaplacic. Nie
    pracuje i nie posiadam zadnego majatku.

    Co moge zrobic? Prosze o porade !
    GG: 1787844

    .

  • 2. Data: 2006-01-15 15:06:48
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro, a teraz klopot - co zrobic ?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MiSSieK" <m...@m...mm> napisał w wiadomości

    > Co moge zrobic? Prosze o porade !
    > GG: 1787844

    Zebrac kase, zaplacic - i potraktowac to jako nauczke - chcesz handlowac,
    musisz prowadzic dzialalnosc gospodarcza.
    A tak to VAcik 22% do tego moze jeszcze dochodowy 75%
    Modl sie tylko, zeby nadopiekunczy ZUS nie zechcial objac Cie wstecznym
    ubezpieczeniem.
    Sierpien-listopad to jest 4 m-ce po 600 zl - bedzie jakies 2.500 zl jeszcze
    do doplaty

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-01-15 15:12:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MiSSieK" <m...@m...mm> napisał w wiadomości

    > 2. W maju 2005 wezwał mnie Urząd Skarbowy. Przedstawiłem im obraz sytuacji
    > wraz z fakturami i paragonami zakupu tych telefonow.

    Wydaje mi sie, ze przedstawiles ten obraz tak, ze wkopales sie do reszty.
    W sumie 14 telefonow moznamy jeszcze jakos sie wylgac i zaplacic tylko 75%
    od nieujawnionych dochodow (czyli w tym wypadku 525 zl)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-01-15 15:30:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik SDD <s...@t...wszechwiedza.pl>
    w wiadomości <news:dqdojk$ojt$1@news.onet.pl> wstukał:

> [...]

    > W sumie 14 telefonow moznamy jeszcze jakos sie wylgac i zaplacic tylko 75%
    > od nieujawnionych dochodow (czyli w tym wypadku 525 zl)

    Niewykluczone, że plus 75% z nieujawnionych dochodów, które pozwoliły kupić
    na alledrogo te 14 komórek po 315 (sam podał, że korzysta ze świadczeń
    socjalnych)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2006-01-15 15:40:48
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Niewykluczone, że plus 75% z nieujawnionych dochodów, które pozwoliły
    kupić
    > na alledrogo te 14 komórek po 315 (sam podał, że korzysta ze świadczeń
    > socjalnych)

    Zalezy jeszcze jak kupowal.
    Jesli kupowal naraz to tak.
    Podejrzewam jednak, ze koles kupil jeden, sprzedal go i za odmrozona kase
    kupil nastepny itd. - przez co narazil sie na zarzut dzialania w sposob
    zorganizowany i ciagly :)
    Gdyby kupil hutrem wszystkie naraz - to najlepiej byloby sie wytlumaczyc, ze
    pozyczyl kase od kolegi, i kupil na prezenty pod choinke - a ze sie
    rozmyslil, to sprzedal (taka jednorazowa akcja). A ze koles - szczery
    Maciek - poszedl, pokazal faktury (oni zobaczyli, ze byly kupowane
    pojedyczno - a wiec w celu dalszej odsprzedazy - ewidentnie - to pomysllei -
    mamy frajera :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2006-01-15 15:41:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@m...mm> napisal(a):
> [...]
    > ze swiadczen socjalnych) i nie posiadam takiej kwoty, zeby ja zaplacic. Nie

    Moim zdaniem temat przegrany. Przyznałeś się sam do prowadzenia działalności
    gospodarczej bez zgłoszenia. Moim zdaniem powinieneś się cieszyć, że wzięli tylko
    tę sprzedaż, którą im opowiedziałeś i że tylko chodzi o podatek VAT. Gorzej będzie,
    kiedy dowie się o tym dział podatku dochodowego i dowali 70% od oszacowanej wartości
    nieujawnionego przychodu...

    P.S. Co Ci przyszło do głowy, żeby taki handelek w tak wystawionym na "widok
    publiczny"
    miejscu, jak Allegro, uskuteczniać bez prowadzenia DG? Tak to można na bazarku
    telefony
    opchnąć licząc że nikt nie zauważy. Na Allegro jest spora konkurencja sprzedawców
    i oni najzwyczajniej na świecie kablują do USów na innych.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-01-15 15:41:25
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Niewykluczone, że plus 75% z nieujawnionych dochodów, które pozwoliły kupić
    > na alledrogo te 14 komórek po 315 (sam podał, że korzysta ze świadczeń
    > socjalnych)

    Przecie nie musial kupowac wszystkich na raz? Kupil jedna, sprzedal,
    zainwestowal - kupil kolejna i sprzedal.

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 8. Data: 2006-01-15 15:42:41
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]

    > (korzystam ze swiadczen socjalnych) i nie posiadam takiej kwoty, zeby ja
    > zaplacic. Nie pracuje i nie posiadam zadnego majatku.

    Poprosić o rozłozenie spłaty na raty. Ponadto domniemam że tych zarobionych
    700zł nie wpisałeś do PITa i wobec tego możesz sie jeszcze spodziewać 75%
    podatku od nich, ale to dopiero jak stosowny dział w US się o tym dowie.
    Ponadto nie wiem jakie konsekwencje mogą grozić za niezarejestrowane
    prowadzenie działalności gospodarczej...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 9. Data: 2006-01-15 15:42:46
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    SDD wrote:

> [...]
    > ubezpieczeniem.
    > Sierpien-listopad to jest 4 m-ce po 600 zl - bedzie jakies 2.500 zl jeszcze

    a ZUS to niby z jakiej parafi? Nie bylo prowadzonej dzialalnosci. US sie
    czepia podatkow ze sprzedazy, a zeby sprzedawac nie trzeba prowadzic
    firmy. a jedynie odprowadzac pcc, jakby tego bylo sporo i zeszlo za
    jednym razem...

  • 10. Data: 2006-01-15 15:45:28
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czepia podatkow ze sprzedazy, a zeby sprzedawac nie trzeba prowadzic
    > firmy. a jedynie odprowadzac pcc, jakby tego bylo sporo i zeszlo za

    Ale US go potraktowal jak prowadzacego dzialalnosc - w mysl uptu.
    Nie dobral mu sie do dupy ani PCC ani PIT tylko VAT!
    Pewnie dlatego wlasnie, ze kupowal i sprzedawal regularnie przez te 4 m-ce.
    Jak by ZUS chcial sie mu dobrac, to moglby.

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD