  • 31. Data: 2006-01-15 22:40:40
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro, a teraz klopot - co zrobic ?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dqei4t$4aj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > polecam lekture art 109. ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 o pod. od tow.
    > i usł
    > tyle ze nie bedzie to 22% a "ustala podatek przy zastosowaniu stawki 22%"

    To taka kara tak?

  • 32. Data: 2006-01-16 11:19:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jan 2006, SDD wrote:

    > Ale US go potraktowal jak prowadzacego dzialalnosc - w mysl uptu.
    > Nie dobral mu sie do dupy ani PCC ani PIT tylko VAT!

    Myślę że poruszyłeś istotny dla pytającego szczegół: poszczególne
    elementy US pewnie pracują asynchronicznie, ale jak karnoskarbowy
    skończy z VAT to może mu się przypomnieć że można by jeszcze PIT
    sprawdzić...

    A do PCC się nie dobrał - bo dobrał się do VAT skoro to były
    NOWE telefony, zaś VAT w tym przypadku wyklucza PCC.

    > Pewnie dlatego wlasnie, ze kupowal i sprzedawal regularnie przez te 4 m-ce.
    > Jak by ZUS chcial sie mu dobrac, to moglby.

    ZUS musiałby chcieć ścigać taką "drobnicę"... ale jak będzie
    "gotowiec" pod nosem to może skorzystać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 33. Data: 2006-01-16 11:35:57
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale US go potraktowal jak prowadzacego dzialalnosc - w mysl uptu.
    > Nie dobral mu sie do dupy ani PCC ani PIT tylko VAT!

    Chcesz powiedzieć, że ustawie o VAT podlegają tylko osoby prowadzące
    działalność gospodarczą?
    Z przedstawionej sytuacji nie wynika że US uznał go za osobe prowadzącą DG
    tylko doliczył zaległy VAT do DOSTAWY towarów, której niewątpliwie dokonano.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    To tylko moje prywatne opinie

  • 34. Data: 2006-01-16 11:47:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Magdalena B wrote:

> [...]
    > tylko doliczył zaległy VAT do DOSTAWY towarów, której niewątpliwie dokonano.

    Za to milosiernie pominal zaplacony przez tego czlowieka VAT, gdy ten
    kupowal (z VATem) te telefony. Milusio.
    Nie powinien zatem aby US naliczyc roznice VATu? Skoro uznaje, ze to
    czlwiek prowadzacy DG, to niech bedzie konsekwentny...

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 35. Data: 2006-01-16 11:54:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hikikomori San wrote:

> [...]
    > Nie powinien zatem aby US naliczyc roznice VATu? Skoro uznaje, ze to
    > czlwiek prowadzacy DG, to niech bedzie konsekwentny...

    A dlaczego miał nie pominąć. Nie zarejestrował się, więc nie ma prawa
    do zwrotu. Tak to wygląda w polskim prawie. Coś mi chodzi po głowie, że
    na podstawie dyrektyw wspólnotowych wygląda inaczej. Ale jak ktoś chce
    o to walczyć to powinien poszukać dobrego prawnika.

  • 36. Data: 2006-01-16 12:04:53
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > A dlaczego miał nie pominąć. Nie zarejestrował się, więc nie ma prawa
    > do zwrotu. Tak to wygląda w polskim prawie.

    To niech nie nazywaja tego "zwrotem VAT" tylko kara. Albo sie uznaje, ze
    ktos "prowadzi dzialalnosc" i ma zaplacic zalegly VAT, ale rownize
    zaliczyc VAT zaplacony" albo sie robi "kara za dzialalnosc bez
    rejestracji i sie o vacie nie wspomina.

  • 37. Data: 2006-01-16 18:25:27
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > No to zaplaci kare za to, ze nie prowadzil dzialalnosci a dzialal jakby
    > prowadzil. Nic ZUSowi do tego.

    Powiedz to ZUSowi. Wykonywał działalność w sposób wskazujący na zamiar ciągły.
    Dosłownie przepisane z uzasadnienia. W US też jeszcze nie koniec. Kiedy będzie
    płacił zapytają o zgłoszenie działalności, a ponieważ takowym nie dysponuje to
    będzie prowadzenie działalności bez zgłoszenia. Nie mam nic do człowieka, ale
    było by dobrze gdyby skończyło się na tych 2500 zeta.

  • 38. Data: 2006-01-16 18:29:52
    Od: "złodziej podatków." <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie powinien zatem aby US naliczyc roznice VATu? Skoro uznaje, ze to
    > czlwiek prowadzacy DG, to niech bedzie konsekwentny...

    Konsekwencja jest bardzo ładna, ale nie w US. Oni mają wyrwać jak najwięcej
    kasy bez względu na późniejsze konsekwencje, a nie bawić się w rozliczenia.

  • 39. Data: 2006-01-16 21:31:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

    > Za to milosiernie pominal zaplacony przez tego czlowieka VAT, gdy ten
    > kupowal (z VATem) te telefony. Milusio.
    > Nie powinien zatem aby US naliczyc roznice VATu?

    Ktoś mi to wytykał jakiś kwartał temu: przepis o prawie do odliczenia
    posługuje się pojęciem "podatnika zarejestrowanego", i tylko takiemu
    przysługuje prawo do odliczenia.
    Wygląda to tak że u nas *nie ma* podatku VAT, ten podatek nazywa
    się PTU i wbrew zasadom VAT prawo do odliczenia traktowane jest
    jak łaska dla podatnika, której do tego ustawodawca może go
    bez powodu pozbawić (np. VAT od hoteli, paliwa i jeszcze paru
    drobnych okazji).

    > Skoro uznaje, ze to
    > czlwiek prowadzacy DG, to niech bedzie konsekwentny...

    ...goto Wiejska w Warszawie...
    Oczywiście masz rację (co z tego).
    Prawdą jest iż taka konstrukcja faktycznie zastępuje karę: dolegliwość
    jest gdzieś na poziomie zabierania samochodu za jazdę po pijaku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 40. Data: 2006-01-16 23:54:21
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Oczywiście masz rację (co z tego).

    Juz wiecej nie bede. Im glebiej wchodze w jakiekolwiek przepisy, tym
    coraz wieksze przerazenie mnie ogarnia. A jak sobie pomysle, ze
    podobniez co do podatkow niektorzy obchodza sie z bronia jadrowa, to ...
    juz mnie nic nie zdziwi ;)