  • 1. Data: 2005-11-08 18:15:05
    Temat: Sprzedaz nieruchomosci a opodatkowanie dochodow uzyskanych za granica
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mamy z zona zamiar sprzedac dzialke budowlana w Polsce. Problem polega na
    tym ze dochody uzyskuje i podatki place za granica. W tym przypadku chroni
    mnie umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania miedzy Polska a Singapurem.
    Treaz moje pytanie: Czy placac w Polsce podatek od przychodu za sprzedana
    dzialke bede musial rowniez zaplacic podatek od dochodow uzyskanych za
    granica. Jezeli tak to jak to bedzie wygladac... Dodam jeszcze ze dzialka
    jest wspolna (nalezy do mnie i do zony). Zona nie pracuje i nie ma dochodu w
    Polsce. Dzieki za wszelka pomoc, sugestie i pomysly.

    Z powazaniem,
    Marek

  • 2. Data: 2005-11-08 18:42:41
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > jest wspolna (nalezy do mnie i do zony). Zona nie pracuje i nie ma dochodu
    > w Polsce. Dzieki za wszelka pomoc, sugestie i pomysly.

    Istotne jest kiedy nabyliscie dzialke. Jesli ponad 5 lat temu to nie ma
    podatku dochodowego.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2005-11-08 18:45:00
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest wspolna (nalezy do mnie i do zony). Zona nie pracuje i nie ma dochodu w
    > Polsce. Dzieki za wszelka pomoc, sugestie i pomysly.

    Nie wnikam jakie są przyczyny tego ,że rozliczasz się z dochodu w Singapurze a
    nie w kraju - mam nadzieję ,że rozróżniasz kwestie możliwości potrącania
    podatku od dochodu w kraju żródła od obowiązku lub jego braku do rozliczenia
    się z dochodów uzyskanych za granicą z uwzględnieniem zasad określonych w
    umowie o unikaniu podwojnego opodatkowania - w kraju.

    Ad rem - Dochodów opodatkowanych w sposób zryczałtowany a do takich zalicza
    się podatek od sprzedazy nieruchomości - nie łaczy się z innymi dochodami
    opodatkowanymi na zasadach ogólnych.Tak jest w Polsce.Jeśli faktycznie masz
    prawo do rozliczenia się z dochodów w Singapurze to powinieneś zadać to
    pytanie na liscie dyskusyjnej w tym kraju i zapytać czy powinieneś ten dochód
    ujawnić tamtejszemu fiskusowi a jesli tak, to jak traktowany jest w tym
    zakresie podatek zapłacony w RP.

    Pzdr-Kriss