  • 1. Data: 2006-06-12 08:06:11
    Temat: Sprzedaż nieruchomosci w DG a VAT
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Witam,
    znajomy (KPiR, VAT, sprzedaż op/zw) kupił w 1996 nieruchomość na cele DG. W
    tym roku chce ją sprzedać. W biurze rachunkowym, które prowadzi jego księgi
    mówią, że będzie to sprzedaz zw.
    W ustawie jest zwolnienie, ale pod warunkiem że nie przysługiwalo mu
    odliczenie VAT. Znajomy nie może dokopac się do rejestrów VAT z 1996, ale
    budynek ten został wprowadzony do ewidencji ST w wartosci netto, co imho
    świadczy o tym, że vat odliczył. Tym samym musialby jednak opodatkować taką
    sprzedaż, co oczywiście za bardzo mu nie pasuje ;)

    Co wy na to?
    Może jest jakiś haczyk?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-12 10:53:26
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomosci w DG a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jun 2006, my way wrote:

    > Co wy na to?

    ...my na to że ila razy ktoś pyta "czy już mogę wywalić dokumenty
    z roku XXXX" proponujemy rozważenie co się robi...
    Warunek zwolnienia jest? - jest. Przyjdzie kontrola to poprosi
    o dokument uprawniający do skorzystania ze zwolnienia.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-06-14 08:36:47
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > ...my na to że ila razy ktoś pyta "czy już mogę wywalić dokumenty
    > z roku XXXX" proponujemy rozważenie co się robi...

    no, on ich nie wyrzucił, po prostu nie miał powodu by ich usilnie szukać -
    skoro biuro rachunkowe twierdziło, że stawka zw, to przyjął to i reszta sie
    nie martwił
    teraz zmienil zdanie i rozpoczął poszukiwania;)

    > Warunek zwolnienia jest? - jest. Przyjdzie kontrola to poprosi
    > o dokument uprawniający do skorzystania ze zwolnienia.

    rozumiem, ale chodziło mi raczej o to, że byc może jest *jeszcze* coś, co
    pominęłam, jakiś kawałek w ustawie pozwalający zastosować zw
    widze jednak że nie ma

    pozdrawiam