  • 1. Data: 2006-06-12 08:25:31
    Temat: Google AdSense, VAT KPiR
    Od: "kolczyk" <e...@e...net>

    Witam,

    W jaki sposób księgować zyski z programu google AdSense? Firma - Google
    znajduje się w rzeczywistości w USA i stamtąd są przysyłane przelewy/czeki.
    Wygląda na to, że jest to mój eksport usług do USA za które usługi dostaję
    wypłatę. Co z VATem?

  • 2. Data: 2006-06-12 12:07:58
    Temat: Re: Google AdSense, VAT KPiR
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:e6j8ei$kfa$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): kolczyk z adresu <e...@e...net> napisał(a):

> [...]
    > przelewy/czeki. Wygląda na to, że jest to mój eksport usług do USA za
    > które usługi dostaję wypłatę. Co z VATem?

    przeczytaj czek i to co na fakturze
    czeki są z Irlandii (a wysyłane ze Szwecji) i masz normalny eksport usług
    do UE

    IMHO - VATu nie ma

    --
    pozdrawiam
    plusz (srebrna Laguna 1.6 )

  • 3. Data: 2006-06-12 15:34:35
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> wrote in

    > przeczytaj czek i to co na fakturze
    > czeki są z Irlandii (a wysyłane ze Szwecji) i masz normalny eksport
    > usług do UE

    ale BZDURA na resorach. niestety i na grupach można takie kwiatki wyłowić.

    Najpierw formalnie:

    - oczywiście, że CZEKi sa z USA (wysylane ze szwecji), plusz (srebrna
    Laguna 1.6 ) tutaj ma problemy ze wzrokiem

    - byc moze plusz (srebrna Laguna 1.6 ) myli to z przelewami, ktore wychodza
    z polski a maja wpisanego platnika - irlandzkiego posrednika finasowego,
    co w ogole nie ma znaczenia. prowadzi sie interesy z USA a jakimi oni placa
    kanalami to juz w ogole nas nie interesuje.

    a teraz konkrety (od doradcy podatkowego):
    świadczy Pan usługi elektroniczne na rzecz
    kontrahenta z USA. Zgodnie z art. 27 ustawy VAT usługi elektroniczne
    opodatkowane są w kraju nabywcy usługi - w USA.W związku z tym Pan wystawi
    fakturę VAT ze stawką NP czyli nie podlega z adnotacją iż podatek ten
    rozlicza nabywca na zasadzie revers charge. aha ale proszę pamiętać iż w
    deklaracji wykazuje się tego typu usługi w poz.
    21

    z tego co wiem (forum.optymalizacja.com) w zasadzie wszyscy przedsiebiorcy
    rozliczaja sie w TEN sposob.

    przede wszystkim nie daj sobie wmowic, ze to ma cos wspolnego z UE bo
    niezle poplyniesz przy najblizszej kontroli.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2006-06-12 15:58:36
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    mirek napisał(a):
    > z adnotacjš iż podatek ten
    > rozlicza nabywca

    Drobna uwaga: taka adnotacja powinna być umieszczona w przypadku, gdy
    odbiorca jest na terenie UE, wtedy faktura ma zawierać również jego
    krajowy VAT-ID (czyli odpowiednik naszego NIPu, ale nie NIP-UE).
    W przypadku odbiorcy spoza UE adnotacja nie jest wymagana, ale jej
    umieszczenie na fakturze nie powinno być traktowane jako błąd (IMHO).
    Andrzej

  • 5. Data: 2006-06-14 12:57:08
    Od: Muriel <m...@m...inv>

    kolczyk wrote:

> [...]
    > przelewy/czeki. Wygląda na to, że jest to mój eksport usług do USA za
    > które usługi dostaję wypłatę. Co z VATem?

    O ile wiem: Vatowi nie podlega, ale musisz wystawic fakture jesli jestes
    vatowcem.

    Czy to sie wpisuje w VAt-7 - nie wiem, wedlug opinii doradcy (patrz nizej)
    chyba nie. W VAT7 jest miejsce na sprzedaz
    nieopodatkowana - ale wedlug objasnien do vat-7 (znalezionych gdzies na
    stronie ministerstwa finansow) to pole 21 w VAT-7 sluzy do czegos innego.
    Ale nie wiem na pewno, prosze mnie poprawic jesli cos nie tak pisze.

    Wiecej moze przeczytasz w poradzie doradcy podatkowego w ebooku
    http://www.arystoteles.pl/google-adsense.php

  • 6. Data: 2006-06-14 13:45:44
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Muriel napisał(a):

    > Czy to sie wpisuje w VAt-7 - nie wiem, wedlug opinii doradcy (patrz nizej)
    > chyba nie.

    Jeśli reszta opinii tego doradcy wygląda podobnie, to współczuję osobom,
    które na jej podstawie będą się rozliczać z fiskusem :)
    Andrzej