  • 11. Data: 2005-08-31 16:24:31
    Temat: Re: Sprzedaż programu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Aug 2005, Tomasz wrote:

    > Zabrania:

    ...no to na to nic nie poradzisz.
    Albo przejrzysz sobie dyskusje na .prawo z których wynika argumentacja
    że *nie można* zabronić odsprzedaży licencji (opartej na rozumowaniu
    iż "egzemplarz programu" jest związany z licencją) i powiesz że tego
    się będziesz trzymał :| albo... to nie ma związku z podatkami.
    Jak ja ci powiem że ci NIE sprzedam mojego komputera - to co mi możesz
    zrobić ? Więc jeśli jakaś licencja stwierdza że "nie" to nie.
    Trzeba się ze sprzedawcą dogadać (albo wymusić na kupującym żeby
    sam sobie kupił - w ostateczności występując w roli pośrednika).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-08-31 19:55:42
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Trzeba się ze sprzedawcą dogadać (albo wymusić na kupującym żeby
    > sam sobie kupił - w ostateczności występując w roli pośrednika).

    OK. Tak btw: czy mogę wystawić fakturę vat na coś na co nie mam dokumentu
    potwierdzającego zakup ? W przypadku samodzielnie wykonanego www/programu/etc
    wydaje się to jasne, ale na przykład gdy chcę sprzedać jakiś używany podzespół ?

  • 13. Data: 2005-09-01 09:18:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Aug 2005, Tomasz wrote:

    > OK. Tak btw: czy mogę wystawić fakturę vat na coś na co nie mam dokumentu
    > potwierdzającego zakup ?

    ...ale dokument stwierdzający że miała miejsce produkcja masz ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-09-01 20:08:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 31 sierpnia 2005 14:29, gdy Jarek Spirydowicz napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > A straszyłeś czy tylko robiłeś awanturę? ;)

    Pytałem tylko. Bez konsultacji z grupą wolałem nie krzyczeć na Spodnial. W
    końcu to jakby duże przedsiębiorstwo, więc podejrzewałem, że mogę się mylić
    i że legalne przestępstwo na taką skalę nie jest aż tak prawdopodobne.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 15. Data: 2005-09-02 18:52:51
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > ...ale dokument stwierdzający że miała miejsce produkcja masz ?

    Chyba w Chinach ;-).

    Kupuje w komisie/na giełdzie/znajduje na śmietniku/dostaje od kogoś. Nie mam
    dowodu, że to jest kupione i chcę sprzedać. Mogę wystawić na fvat ?

    Tomasz.

  • 16. Data: 2005-09-02 21:41:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2005, Tomasz wrote:

    > Kupuje w komisie/na giełdzie/znajduje na śmietniku/dostaje od kogoś. Nie mam
    > dowodu, że to jest kupione i chcę sprzedać. Mogę wystawić na fvat ?

    "Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?"

    To jest temat sąsiedniego wątku...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-09-02 22:10:34
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <df7n7s$lh1$1@serwus.bnet.pl>,
    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > i że legalne przestępstwo na taką skalę nie jest aż tak prawdopodobne.

    Legalne przestępstwo to raczej figura niemożliwa, niezależnie od skali.
    A duzi sobie często pozwalają na więcej niż mali.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.