  • 1. Data: 2004-07-04 16:57:47
    Temat: Sprzedaż samochodu
    Od: "Mario" <p...@o...pl>

    sorry za proste pytanie, ale już sam nie wiem......

    Sprzedałem samochód przed upływem 6 miesięcy od kupna........Czy powinienem
    zapłacić podatek? rozumiem, że 10% od wartości sprzedaży?? Jak to zrobić?
    złożyć jakiś PIT?

    Pytam bo już tyle wersji słyszałem, że ręce opadają.......

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-07-04 17:31:42
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu
    Od: "Kamil" <k...@i...pl>

    Najlepiej zadzwon do US i zapytaj.
    Z tego co wiem powinienes zaplacic 19% od roznicy cen (kupna-sprzedazy).
    Trzeba wypelnic tez jakis PIT, ale nie pamietam jaki.

    Pozdr
    Marcin

  • 3. Data: 2004-07-04 18:11:58
    Od: "Mario" <p...@o...pl>

    > Najlepiej zadzwon do US i zapytaj.
    > Z tego co wiem powinienes zaplacic 19% od roznicy cen (kupna-sprzedazy).
    > Trzeba wypelnic tez jakis PIT, ale nie pamietam jaki.

    Widzisz...skarbowy powiedział, że nie trzeba płacić podatku!!!!!

    Mario

  • 4. Data: 2004-07-05 10:33:45
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Widzisz...skarbowy powiedział, że nie trzeba płacić podatku!!!!!
    >
    > Mario

    powiedział, że nie trzeba płacić podatku, czy _zaliczki_ ?
    IMHO taką "przedwczesną" sprzedaż, a konkretniej dochód z tej sprzedaży
    wykazujesz dopiero w zeznaniu rocznym
    i razem z innymi dochodami "rzucasz" na skalę podatkową,
    a % podatku płacisz wtedy taki, jaki Ci wyjdzie: 19, 30, 40....
    czyli teraz nie płacisz nic, ale do końca kwietnia przyszłego roku
    tyle, że ho ho...

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2004-07-05 11:44:37
    Od: "Alex" <d...@n...poczta.onet.pl>

    > Sprzedałem samochód przed upływem 6 miesięcy od kupna........Czy powinienem
    > zapłacić podatek?

    Powinieneś zapłacić podatek, ale tylko wówczas, jeśli cena sprzedaży była
    wyższa od ceny zakupu, czyli po prostu jeśli na tym zarobiłeś.

    Alex.

  • 6. Data: 2004-07-05 11:48:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jul 2004, Mario wrote:

    >+ sorry za proste pytanie, ale już sam nie wiem......
    >+
    >+ Sprzedałem samochód przed upływem 6 miesięcy od kupna........Czy powinienem
    >+ zapłacić podatek?

    A o *który* podatek pytasz ?
    Bo jak PCC to moment sprzedaży nic do tego nie ma.
    Jak dochodowy - to pytamy "a ile na tym samochodzie ZAROBIŁEŚ" !

    >+ rozumiem, że 10% od wartości sprzedaży??

    ...podatek przychodowy to jest AFAIK od nieruchomości ! Od rzeczy
    ruchomych płacisz jak ZAROBIŁEŚ... :)

    >+ Pytam bo już tyle wersji słyszałem, że ręce opadają.......

    ...no to masz jeszcze jedną ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)